Wiele usterek związanych jest bezpośrednio z poziomem czynnika chłodniczego. Zagrożeniem dla klimatyzacji w samochodzie jest zarówno zbyt mała ilość gazu, jak i zbyt wielka jego ilość w układzie. Szacuje się, że co roku z systemu ubywa około 10% czynnika. W związku z tym rekomenduje się regularne nabijanie klimatyzacji, aby zachować jej wysoką wydajność i niezawodność. Próba nabijania we własnym zakresie może doprowadzić do pozostawienia zbyt dużej ilości czynnika w układzie. Konsekwencją są kolejne usterki. Właśnie dlatego zaufaj profesjonalistom.
Zbyt mała ilość czynnika objawia się m.in. spadkiem wydajności chłodzenia, nieregularną pracą sprężarki klimatyzacji, czy też brakiem możliwości uruchomienia układu klimatyzacji. Prowadzą do tego nieszczelności, które mogą pojawić się w dowolnej części systemu klimatyzacji. Wówczas pojawiają się charakterystyczne wycieki. Do nieszczelności prowadzą m.in.: uszkodzenia uszczelek, przewodów elastycznych, metalowych i innych mechanicznych elementów, a także luźne przyłącza. Jeżeli czynnika jest zbyt dużo, to może doprowadzić to do zatarcia kompresora klimatyzacji. Wcześniej dostrzeżesz zwiększony hałas w czasie pracy układu.
Do częstych usterek autoklimatyzacji należą m.in.:
Jeżeli zauważysz jakiekolwiek problemy lub to, że klimatyzacja działa nieprawidłowo, to skontaktuj się z wybraną stacją klimatyzacji, gdzie prowadzone są serwisowanie i prace naprawcze. Profesjonaliści zadbają o działanie układu, a także jego niezawodność w przyszłości. Rekomenduje się przeprowadzenie kompleksowych prac serwisowych minimum co dwa lata. Jeżeli sytuacja tego wymaga, to warto odwiedzać punkty serwisowe z większą częstotliwością. Dzięki temu zadbasz o swoją wygodę i bezpieczeństwo.
Pogłębiaj swoją wiedzę, czytaj poradniki
Opracowanie redakcja : (Ł.G)
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji portalu www.klimatyzacja.pl