Rosenberg: Wentylatory kanałowe typu RS

Właściwości i wykonanie

Wentylatory kanałowe typu RS produkcji Rosenberg łączą zalety wentylatorów osiowych (osiowy kierunek przepływu powietrza) i promieniowych (stabilny spręż, niski poziom hałasu, wysoka sprawność). Doskonale sprawdzają się zarówno w instalacjach nawiewnych, jak i wywiewnych.

Przystosowane są do montażu w kanałach o przekroju kołowym. Przeznaczone do pracy ciągłej. Mogą być montowane w dowolnej pozycji.

Obudowa

Obudowa wykonana jest z poliamidu PA6 wzmocnionego 15% dodatkiem włókna szklanego. Tworzywo to charakteryzuje się dużą sztywnością, twardością, trwałością i wysoką wytrzymałością mechaniczną. Posiada wysoką zdolność tłumienia drgań oraz odporność na uderzenia. W porównaniu do obudowy stalowej posiada szereg zalet, takich jak niższy poziom hałasu, całkowita odporność na korozję, niższa masa. Do łatwej instalacji w ciągu kanałów obudowa posiada znormalizowane króćce przyłączeniowe.

Wirniki

Koła wirnikowe wysokiej sprawności, z łopatkami wygiętymi do tyłu, do wielkości 250 wykonane są z tworzywa sztucznego, w wielkościach 315 i 315M - z ocynkowanej blachy stalowej. Osadzone są bezpośrednio na obudowie silnika. Zespół wirnik - silnik wyważany jest statycznie i dynamicznie zgodnie z normą DIN ISO 1940 w klasie G 6,3.

Podłączenie elektryczne

Podłączenia zasilania dokonuje się przez puszkę podłączeniową znajdującą się na obudowie wentylatora, wykonaną w klasie szczelności IP44. Wentylator powinien zostać podłączony zgodnie ze znajdującym się w puszce schematem oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa.

Silniki

Napęd wentylatorów stanowią silniki z wirującą obudową o regulowanej napięciowo prędkości obrotowej, wykonane w klasie szczelności IP44. Izolacja uzwojenia odpowiada klasie F i dodatkowo jest impregnowana przed wilgocią. Zastosowane łożyska toczne są szczelnie zamknięte z obu stron i nie wymagają obsługi.

Zabezpieczenie termiczne silników

Silniki zabezpieczone są przed przegrzaniem termokontaktem typu bimetalicznego, wbudowanym szeregowo w obwód uzwojenia. W przypadku wzrostu temperatury uzwojenia następuje przerwanie obwodu zasilania silnika i wyłączenie go. Ponowne załączenie odbywa się samoczynnie po ostygnięciu silnika.