Odsysacz spalin - SSAK 07

Odsysacz spalin SSAK 07 służy do usuwania z garaży spalin samochodowych

Spalin emitowanych przez pojazdy o stałym miejscu garażowania np. straży pożarnych, gdzie wymagana jest pełna gotowość pojazdów do szybkiego opuszczenia pomieszczenia. Może być stosowany do pojazdów posiadających rurę wydechową z boku lub z tyłu pojazdu.

Budowa

Zespół wyciągowy składa się z belki jezdnej - prowadnicy podwieszonej do sufitu (zalecana wysokość - ok. 4 m), po której porusza się na rolkach wózek odsysacza z balanserem. Pionowy odcinek przewodu elastycznego posiada uchwyt z wbudowanym elektromagnesem, służącym do mocowania go do zwory przymocowanej na karoserii samochodu. Wewnątrz przewodu elastycznego jest umieszczony przewód elektryczny doprowadzający prąd do elektromagnesu. Na przewodzie zamocowana jest odpowiednio ukształtowana ssawa fajkowa. Zworę na ścianie karoserii umieszcza się w takim miejscu, aby ssawa fajkowa znajdowała się naprzeciw wylotu rury wydechowej, z niewielkim dystansem. Dystans ten powinien zapewnić bezpieczne podłączenie ssawki.

W momencie wyjazdu pojazdu z garażu, wózek odsysacza przesuwa się po prowadnicy. Na belce nośnej znajduje się wyłącznik krańcowy, który powoduje automatyczne odłączenie elektromagnesu ssawy od pojazdu. Ssawa zostanie podciągnięta do góry przez balanser sprężynowy.

Przewód elastyczny należy podłączyć do instalacji wyciągowej. Zaleca się współpracę odsysacza z wentylatorem dachowym lub kołnierzowym (patrz: odpowiednia karta katalogowa wentylatory WPA). Wentylator wyciągowy może być uruchamiany ręcznie lub drogą radiową, przy wykorzystaniu nadajnika radiowego.

Pozostałe elementy wyposażenia elektrycznego to: zespól elektryczny ZE-SSAK, odbiornik radiowy i zespół pomocniczy. W przypadku zastosowania sterowania radiowego, przy wyjeździe samochodu z garażu nastąpi samoczynne wyłączenie wentylatora. Czas opóźnienia, po którym nastąpi wyłączenie wentylatora, może być regulowany. Po powrocie samochodu wentylator włącza się samoczynnie przed wjazdem do garażu.