Klimor z Certyfikatem Microsoft Software Asset Management

Firma Klimor z sukcesem zakończyła proces weryfikacji wdrożonych rozwiązań informatycznych z obszaru zarządzania oprogramowaniem Microsoft Software Asset Management. Uroczyste wręczenie Certyfikatu Microsoft SAM miało miejsce w II kwartale 2021 roku przy udziale partnerów procesu – przedstawicieli firm Microsoft oraz Auditoria.


Audyt w zakresie weryfikacji legalności oraz poprawności działania istniejących procedur licencyjnych oraz zarządczych zrealizowany został przy wsparciu uznanego Partnera Microsoftu - firmy Auditoria. Pozytywny wynik przeprowadzonego badania potwierdzony został uzyskaniem przez Klimor Certyfikatu zgodności licencyjnej Microsoft SAM, którego uroczyste wręczenie odbyło się 15 lipca 2021 roku w siedzibie głównej firmy w Gdyni. Certyfikat z rąk Katarzyny Człowiekowskiej, Partner Development Manager w Microsoft, przy udziale przedstawiciela firmy Auditoria Marcina Wojny, odebrali Marek Kupiec, Prezes Zarządu Klimor, oraz nadzorujący przebieg projektu ze strony Klimoru Andrzej Wójtowicz, Dyrektor ds. Informatyki i Administracji w Grupie Klima-Therm.


Głównym celem wdrożenia systemu kontrolnego Microsoft SAM jest zapewnienie firmie pełnego bezpieczeństwa prawnego oraz technologicznego, jak również optymalizacja kosztów oprogramowania oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa danych. Procesem okresowej weryfikacji zgodności licencyjnej objęta jest również spółka-matka, firma Klima-Therm, tym samym oba podmioty wchodzące w skład Grupy Klima-Therm mogą poszczycić się prestiżowym certyfikatem poświadczającym stosowanie przez nie najlepszych praktyk wedle standardów określonych procedurami Microsoft Software Asset Management.


- Skala działalności oraz rozporoszona sieć biur i oddziałów Grupy Klima-Therm - obejmująca obecnie aż 13 lokalizacji w Polsce - wymagają efektywnego systemu zarządzania posiadanymi zasobami, w tym również infrastrukturą informatyczną – mówi Andrzej Wójtowicz, Dyrektor ds. Informatyki i Administracji w Grupie Klima-Therm. - Dzięki wdrożeniu procesów kompleksowego zarządzania oprogramowaniem oraz optymalizacji wykorzystywanych licencji osiągnęliśmy poziom umożliwiający precyzyjne monitorowanie wykorzystania posiadanych zasobów oraz ich dokładne dopasowanie do bieżącego zapotrzebowania. Skuteczny nadzór nad infrastrukturą IT, w szczególności tak rozbudowaną jak nasza, jest niezbędnym elementem efektywnego zarządzania budżetem oraz pomaga unikać zagrożeń związanych z ponoszeniem niepotrzebnych, niekontrolowanych kosztów – podkreśla Andrzej Wójtowicz.


Podobnie jak w przypadku tożsamego projektu realizowanego dla firmy Klima-Therm, również do przeprowadzenia procesu zgodności licencyjnej SAM w spółce Klimor wybrana została firma Auditoria, doświadczony Partner Microsoftu w obszarze Software Asset Management w Polsce, wielokrotnie wyróżniany tytułem Partnera Roku. Projekt został podzielony na trzy etapy. W pierwszej kolejności przeprowadzono pełną weryfikację zgodności licencyjnej posiadanego oprogramowania. W kolejnym kroku dokonano przeglądu istniejących w firmie procesów oraz procedur dotyczących w szczególności: planowania, zakupów, wdrożeń, zarządzania i wycofywania oprogramowania. Ostatnia faza projektu uwzględniała doradztwo w zakresie kolejnych inwestycji w nowe technologie, dzięki którym Grupa Klima-Therm wyznaczy nowe standardy IT w branży HVACR.