Przeznaczone są do stosowania w instalacjach wentylacji pożarowej oraz w instalacjach wentylacji mieszanej (spełniających jednocześnie funkcję wentylacji ogólnej i wentylacji pożarowej) przy przejściu przez oddzielenia przeciwpożarowe o określonej odporności ogniowej.
Klapa normalnie znajduje się w pozycji zamkniętej. Przestawienie klapy z pozycji zamkniętej do otwartej, jak i odwrotnie z otwartej do zamkniętej, odbywa się po podłączeniu odpowiedniego zasilania do siłownika. Klapy VD370 nie posiadają wyzwalaczy termicznych, a zastosowane w nich siłowniki elektryczne nie posiadają sprężyny powrotnej. Budowa klapy zapewnia możliwość sterowania położeniem przegrody przez co najmniej 2 minuty od otrzymania sygnału z czujki pożarowej.
Typoszereg produkowanych klap typu VD370 obejmuje wymiary:
Jednocześnie powierzchnia klap nie przekracza 1,0 m2.
Klapy przeciwpożarowe typu VD370 zbudowane są z dwu częściowego stalowego korpusu o przekroju prostokątnym, jednopłaszczyznowej przegrody odcinającej oraz układu napędowego. Korpus klap wykonany jest z blachy stalowej ocynkowanej. Na wewnętrznej powierzchni przekładki izolacyjnej, dookoła zamkniętej przegrody odcinającej, umieszczone są paski uszczelki pęczniejącej. Do wewnętrznej powierzchni obudowy, przymocowane są kształtowniki oporowe wykonane z blachy stalowej ocynkowanej, ograniczające ruch obracanej przegrody odcinającej. Kształtowniki te oklejone są taśmą silikatową zapewniającą szczelność klap w warunkach otoczenia.
Układ napędowy stanowi siłownik elektryczny typu BLE lub typu BE firmy BELIMO. Siłownik jest umieszczony w izolowanej obudowie posiadającej przykręcaną pokrywę umożliwiającą dostęp w celach serwisowych. Między obudową siłownika a korpusem klapy umieszczona jest płyta wapniowo-silikatowa ułatwiająca wykonanie izolacji po podłączeniu klapy do instalacji. Napęd z siłownika na przegrodę przeniesiony jest poprzez oś napędu i cięgno napędu.
Klapy odcinające o wymiarach B i H większych od wartości typowych wykonuje się przez łączenie w baterie klap o wymiarach mieszczących się w w/w typoszeregu, poprzez miejscowe zespawanie kołnierzy przyłączeniowych. Przylegające do siebie boki obudowy klap są dodatkowo izolowane oraz uszczelniane. Łączenie klap w baterie może być wykonane wyłącznie przez producenta.