Pierwszym stopniem zawsze jest przekładnia ślimakowa, kolejne dwa stopnie tworzy przekładnia walcowa. Dzięki takiemu rozwiązaniu konstrukcyjnemu otrzymujemy przekładnię trójstopniową o przełożeniu mechanicznym sięgającym i = 4000! Innowacyjnym rozwiązaniem jest to, że dostępne wysokie przełożenia w przekładni SWHF uzyskujemy w małej, kompaktowej obudowie. Głównymi zaletami motoreduktorów walcowo-ślimakowych SWHF są nowoczesna konstrukcja, duże przełożenia w małej obudowie oraz wysoka kultura pracy. W stosunku do innych konstrukcji przekładni mechanicznych z dużym przełożeniem, przekładnie SWHF odznaczają się wysoką sprawnością - sięgającą 83% na trzech stopniach - małymi gabarytami oraz niezawodnością działania. Motoreduktory walcowo-ślimakowe SWHF stosuje się jako napęd główny lub pomocniczy, montaż do maszyny napędzanej odbywa się dokładnie tak samo jak przekładnie ślimakowe SHF i hipoidalne THF - można zastosować takie same akcesoria jak dla SHF i THF.