Konstrukcja mechaniczna ww. nowych silników spójna jest z produkowanymi seriami silników 2SIE, 3SIE i 4SIE, a więc cechuje się nowoczesnym designem kadłuba z bardziej efektywnym chłodzeniem oraz zmodyfikowanymi węzłami łożyskowymi pozwalającymi na zwiększenie niezawodności silników. Standardowo, silniki nowej serii będą wyposażone w skrzynkę zaciskową na górze (analogicznie jak dla 2SIE, 3SIE i 4SIE), ale opcjonalnie dostępne będzie również wykonanie ze skrzynką z prawej lub lewej strony (jak w serii 2Sg).
Przy projektowaniu nowej serii silników uwzględniono jej zamienność montażową z serią 2Sg co dodatkowo czyni go wszechstronnym rozwiązaniem.
Na razie nowa seria jest dostępna w rozmiarze 200. Ostatecznie seria SIE całkowicie zastąpi stare silniki 2Sg (rozmiar ramy 200 - 315). Niemniej jednak stara seria nadal będzie dostępna do celów specjalnych.