[ Zamknij ]
Nowe zasady dotyczące cookiesW ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.
Zwalczam stereotypy – w tej branży kobiety mają wysokie kompetencje i kwalifikacje
Rozmowa z Krystyną Szost, Key Account Manager w LG
Na początek, jakby Pani mogła opowiedzieć trochę o tym, jakie zawodowe ścieżki zaprowadziły Panią i do branży i do firmy LG.
Po szkole średniej wybrałam uczelnię techniczną - traktowałam to trochę jako wyzwanie.
Dlaczego wyzwanie?
W szkole średniej mówiono nam, że politechnikę kończą tylko nieliczni, że jest to trudna uczelnia i należy poświęcić wiele czasu i zaangażowania. Jestem ambitną osobą, dlatego postawiłam sobie za cel uzyskanie tytułu inżyniera – udało się.
A jak to się stało, że znalazła się Pani właśnie w „sprzedaży”?
Jak większość studentów marzyłam wtedy o karierze projektanta, przypadek jednak sprawił, że trafiłam do firmy handlowej i do sprzedaży. Zaczynałam na stanowisku wsparcia sprzedaży, następne były stanowiska techniczne, potem dopiero zauważyłam, że to sprzedaż mnie fascynuje i chciałabym sama prowadzić negocjacje i rozmawiać bezpośrednio z Klientem.
Wrócę do pierwszego pytania, jak trafiła Pani do LG?
Do firmy LG doprowadziła mnie znowu ambicja – chciałam się piąć wyżej i być na stanowisku, które zapewnia mi samodzielność w działaniu, tak, aby sukces czy porażka były w większej mierze moją zasługą. Udało mi się to w LG. Obecnie spełniam się zawodowo i robię to, co daje mi satysfakcję pracując przede wszystkim z ludźmi, którzy tworzą w firmie pozytywną atmosferę.
A jak pracuję się w sektorze, który może być uznawany trochę za „męski”?
Przeważającą większość w tej branży stanowią rzeczywiście mężczyźni, wielokrotnie uczestniczę w spotkaniach, na których jestem jedyną kobietą. Wychodzę z założenia, że trzeba zwalczać stereotypy. Kobiety w naszej branży muszą dowieść, że mają wysokie kompetencje i kwalifikacje oraz że mogą być równie dobrymi partnerami w biznesie jak mężczyźni. Obecnie czasy się zmieniły i coraz więcej kobiet pracuje na najwyższych stanowiskach będąc prezesami firm. Jako kobiecie łatwiej jest mi znaleźć z nimi wspólny język. Żartując być może jest to tzw. „solidarność jajników”.
A jak wygląda zatrudnianie kobiet w tej „męskiej branży”?
Wśród pracodawców czasem jeszcze spotyka się niechęć do zatrudniania kobiet, ja mam to szczęście, że dano mi szansę pokazać się z najlepszej strony i udowodnić, że mogę osiągnąć sukces w powierzonych mi zadaniach. Wiem, że nie jestem oceniana ze względu na płeć, nikt nie daje mi też z tego względu ulg. W swojej pracy nigdy nie spotkałam się z dyskryminacją, uważam że stało się to już naturalne, że pracuje w tej branży coraz więcej kobiet.
Czy dużo kobiet pracuje w firmie LG?
Tak. Jest nas niemało i powierzane są nam odpowiedzialne zadania. Od działu księgowości, kontroli finansowej przez wsparcie techniczne. W samym moim dziale klimatyzacji, prawie 1/3 teamu stanowi płeć piękna i radzą sobie świetnie, będąc naprawdę wykwalifikowanymi i kompetentnymi specjalistkami.
Czy sama branża jest też może coraz bardziej „kobieca”? Jak Pani to widzi na Targach, spotkaniach branżowych?
Coraz więcej kobiet zajmuje odpowiedzialne stanowiska w firmach, nie odbiegając w żaden sposób od swoich kolegów, biorąc pod uwagę ich zaangażowanie w pracę oraz kwalifikacje zawodowe. W obecnych czasach jest to już normalnością i nikogo nie dziwi stanowisko kobiety jako inżyniera. Liczą się kompetencje i umiejętności. Mamy taki sam dostęp do wiedzy i różnego rodzaju szkoleń, chcieć to móc i sądzę że każdemu należy dać szansę jeżeli wykazuje chęć zaangażowania. Na targach oraz spotkaniach branżowych widać nas coraz więcej, cieszy mnie to niezmiernie, ponieważ doskonale odnajduję się w pracy z kobietami i bardzo je cenię. Posiadamy ogromną wrodzoną empatię i umiejętności miękkie, które w naszej pracy są bardzo pomocne. Ponadto biorąc pod uwagę tryb życia niejednej z nas, mamy umiejętność robienia kilku rzeczy jednocześnie, nie wprowadzając tym samym chaosu do naszej pracy.

kliknij, żeby powiększyć
Co Pani dokładnie robi jako AE Key Account Manager
Jako Key Account Manager w firmie LG zajmuję się obsługą naszych kluczowych klientów. Buduję oraz rozwijam z nimi współpracę. Prowadzę negocjacje, uczestniczę w spotkaniach handlowych. Jestem twarzą firmy w kontaktach z Klientami. Praca z ludźmi daje mi ogromną satysfakcję, ponieważ mam do czynienia z całym wachlarzem różnych charakterów. Należy pamiętać, że do każdej osoby należy podejść w inny sposób, aby spełnić jego oczekiwania i aby z każdych negocjacji wyjść na pozycję win-win. Praca jako Key Account Manager pozwala mi robić to co lubię. Każdy sukces motywuje mnie do dalszego działania a porażka pomaga w rozwijaniu się zawodowo i dążeniu do osiągnięcia lepszych rezultatów w pracy.
Dlaczego wybrała Pani pracę właśnie w LG?
Zawsze chciałam pracować w dużej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku. LG jest marką rozpoznawalną i bardzo silną wizerunkowo, obecną na rynku jako LG Polska już od 20 lat. Utrzymanie tak wysokiej pozycji wymaga ogromnego zaangażowania pracowników oraz utożsamiania się z firmą. Jest to dla mnie ogromne wyzwanie aby zapewnić poziom obsługi na miarę takiej organizacji, Największą siłą marki są jej Klienci, będąc przedstawicielem LG mam tą przyjemność pracować z najlepszymi na rynku firmami, zapewniając im jak najlepszą obsługę jak tylko mogę. LG daje mi poza tym możliwość rozwoju i pracy w pozytywnej atmosferze z ludźmi, którzy stanowią zgrany zespół.
Co wyróżnia więc produkty LG?
Przede wszystkim marka LG to innowacyjność. Tu badane są potrzeby Klienta i każdy produkt musi spełniać jego największe wymagania. Nasze wyroby są nowoczesne, z atrakcyjnym designem, posiadające opcje i możliwości na miarę naszych czasów. Produkt musi być przyjazny dla użytkownika, gdyż stanie się częścią jego domu i naszego środowiska.
Jakie ma Pani hobby, zainteresowania?
Lubię aktywnie spędzać czas, ostatnimi czasy każde wakacje spędzam pod żaglami i bardzo mnie to fascynuje. Będąc na pokładzie jachtu możemy zmierzyć się z siłami natury i przekonać się, jak mali jesteśmy w ich obliczu. Jest to też doskonała okazja aby pracować w grupie z ludźmi, ponieważ tylko praca zespołu gwarantuje sukces i wszyscy musimy obrać ten sam kurs aby dotrzeć do celu.
Bardzo dziękuję za rozmowę.
Również dziękuję
Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.
KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe
E-mail: klimatyzacja@lge.pl
02-675 Warszawa
-
Schiessl: Finał Konkursu dla Projektantów - Hisense VRF Design Contest 2020
4 grudnia odbyła się uroczysta ceremonia online wręczenia nagród dla finalistów Hisense VRF Eastern Europe Design Contest. Do konkursu zaproszono ponad 30 projektantów HVAC między innymi z Turcji, Polski, Rumunii, Serbii, Chorwacji. Na...
- Warunki Techniczne 2021 – pompa ciepła jako najlepsze źródło ciepła zgodnie z zaostrzającymi się normami
- Prozon: Ważny komunikat dla klientów Fundacji Prozon w sprawie BDO
- Rusza siódma edycja programu edukacyjnego – Bosch Termotechnika Szkoli
- Schiessl: Nowa edycja szkoleń VRF Hisense
-
Wybitny wkład w ochronę środowiska. Midea wyrózniona przez UNIDO
Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego (UNIDO) wyróżniła lidera i pioniera w uzdatnianiu powietrza - markę Midea. Zgodnie z danymi UNIDO, projekt Midea polegający na opracowaniu, produkcji i dystrybucji produktów...
- Klimatyzatory ścienne Bosch idealnym rozwiązaniem do mieszkań
- Nowa strona internetowa Firmy Wenteo
- CentroClima: Zdrowy klimat w krakowskiej klinice Vesuna
- Działania SIPUR w I połowie 2020 r.
-
Jak podpisać dobrą umowę dotyczącą montażu klimatyzacji PORADNIK
Zdecydowałeś się na montaż klimatyzatora? Chcesz by Twoje wnętrze było równie nowoczesne jak sprzęt?
- Ranking „Gazele Biznesu” 2020 - kolejny sukces Dacpolu
- Grupa Klima-Therm w prestiżowym gronie „Gazeli Biznesu 2020”
- Karibu-Gmm: Danfoss Ally™ – nowe rozwiązanie smart heating sterowane aplikacją
- Gazela Biznesu 2020 dla Wenteo
-
Unifikacja międzynarodowych opisów produktów
Rozwiązania montażowe firmy fischer są doceniane i stosowane na całym świecie. Odporne na korozję kotwy stalowe, są niezbędne w wielu projektach. Grupa fischer przechodzi obecnie proces ujednolicenia nazewnictwa swojego asortymentu ze stali...
- Obroty Grupy fischer wzrosły do ponad 887 milionów euro
- Jubileusz 20-lecia AIRCON
- Klimatyzacja i wentylacja w Endorfinie
- Pompa ciepła powietrze-woda Innova Nordic II
Katalog firm
-
Alpinus Chemia
Alpinus Chemia to firma działająca w kilku segmentach rynku - handel surowcam… -
Uni-Lux Sp.z o.o.
Nasza firma Uni-Lux Sp. z o.o. działająca na rynku od 1993 roku, zajmuj… -
Termoenergia
Termoenergia -jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem w Polsce Flir Systems, dzi…
Promocje
Styczniowe promocje w Iglotech
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi promocjamiJesienna promocja Testo
Odliczanie się zaczęło: Jeszcze tylko 3 tygodnie.Tylko do 31Nabilaton: Promocja na pompy ciepła
Oferta tylko dla firm instalacyjnych, obowiązuje do wyczerpania zapasów.
Polecamy
Styczniowa PREMIERA Lindab
Firma Lindab, w ramach cyklicznego projektu o nazwie „Premiery Lindab 2021”,Jak podpisać dobrą umowę dotyczącą montażu
Zdecydowałeś się na montaż klimatyzatora? Chcesz by Twoje wnętrze byłoRanking „Gazele Biznesu” 2020 - kolejny sukces Dacpolu
Z dumą informujemy, że także i w tym roku firma Dacpol została umieszczona w