[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

Skuteczne rozwiązania problemów w branży HVAC

Opublikowano: 05.07.2018

image

Zarządzasz firmą z branży HVAC, prowadząc serwis ogrzewania, wentylacji lub klimatyzacji? Dobrze wiesz, że w tej pracy pojawiają się czynniki, które obniżają efektywność, a przede wszystkim utrudniają osiąganie dobrych wyników finansowych. Na szczęście istnieją sposoby na przeciwdziałanie trudnościom i lepszą współpracę wszystkich osób zaangażowanych w działalność firmy. Dowiedz się, jak oferować wydajniejszy serwis na coraz wyższym poziomie i zarabiać więcej pieniędzy, oszczędzając i lepiej wykorzystując zasoby. 



Lepsza organizacja pracy 

Jednym z podstawowych problemów stojących przed menedżerami serwisów HVAC jest odpowiednie rozplanowanie pracy. Przyjmowanie zleceń bez pogłębionej refleksji i planów skutkuje tym, że pracownicy mają źle zaplanowane trasy, przez które traci się cenny czas na przejazdach. Również „dziury” w harmonogramie nie są wskazane, bo zbyt długie przerwy między zleceniami powodują, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału firmy.

Automatyzacja procesu planowania zleceń ułatwia takie ułożenie kalendarza, żeby pracownikom wygodniej dojeżdżało się do klientów, a ich praca była zorganizowana w każdym punkcie, na każdym etapie zlecenia. Wirtualny kalendarz, w którym planuje się zadania z wyprzedzeniem nawet o kilka miesięcy, sprawdza się znacznie lepiej niż chaotyczne notatki z zeszycie i próba ułożenia z tego harmonogramu pracy.

Usprawniona komunikacja

Zdajesz sobie sprawę z tego, że trudnością stojącą przed firmą serwisową jest skuteczne komunikowanie się na linii pracodawca – biuro – pracownicy terenowi – klienci. Telefony, SMS-y, maile… można pogubić się w tym chaosie. O ile jednak nie występują problemy, częste połączenia nie są koniecznie. Ale co w nierzadkich przecież sytuacjach, gdy coś idzie nie tak? Są korki, a serwis ma się zacząć za 10 minut. Nawalił sprzęt, a przecież czeka jeszcze kilku klientów. Zamawiający serwis w ostatniej chwili odwołał go lub przełożył. Można wymieniać dalej i dalej.

W takich sytuacjach najlepiej sprawdza się uproszczona komunikacja w ramach jednego kanału. Specjalne komunikatory dla firm pozwalają przesyłać wiadomości w dowolnym czasie, z dowolnego urządzenia połączonego z Internetem. Pracownicy terenowi otrzymują powiadomienia i wiedzą, co mają robić. Klienci też mają wszystko pod kontrolą. Pracodawca wie, co się dzieje, jaka jest aktualna sytuacja. Wszyscy są więc zadowoleni, ponieważ dzięki sprawnej komunikacji nie ma zgubnych niedomówień.


Dostęp do dokumentów

Dojechać do klienta to jedno, ale rozwiązać jego problem – drugie. Zarówno jeśli chodzi o ogrzewanie, klimatyzację czy wentylację często potrzebny jest nie tylko odpowiedni sprzęt, ale i dostęp do określonej dokumentacji: instrukcji, kart czy historii zlecenia. To oczywiste, że zwykle brakuje tego, co jest potrzebne najbardziej. Wtedy trzeba się umawiać na kolejny serwis, co znacznie obniża efektywność przedsiębiorstwa. Jak przezwyciężyć ten problem? Wystarczy przechowywać dokumentację w chmurze. Dzięki temu każdy pracownik może po prostu wyjąć smartfona, zajrzeć do odpowiedniej aplikacji i znaleźć to, czego aktualnie potrzebuje. To samo, jeśli chodzi o wystawianie faktur, elektroniczne płatności czy zbieranie opinii klientów. Po co mnożyć zawartość segregatorów? Wystarczy przecież odpowiednio zarządzać plikami, oszczędzając papier i czas.

Kontrola efektywności

Nie chodzi o to, żeby stać z batem nad pracownikami, z góry podejrzewając ich o szkodliwe praktyki. Jednak doświadczenie wskazuje, że w firmach, które opierają się o współpracę „biura z terenem”, warto wprowadzać skuteczne metody kontroli. Poprzez wyposażenie firmy w automatyczne aplikacje możesz np. sprawdzać aktualne położenie pracowników przez moduł GPS (bez dzwonienia i pytania o to), jak również średnie tempo przejazdu, a nawet spalanie paliwa. To pomaga w ustalaniu najoptymalniejszych tras i lepszych harmonogramów. Poza tym, jeżeli używane oprogramowanie gromadzi dane, może też wygenerować raporty i statystyki, które dają bezcenne wskazówki, w którym obszarze idzie dobrze, a w który wymaga jeszcze dodatkowych działań wspierających efektywność i skuteczność.






Lepszy wizerunek

To, jak odbieramy firmy serwisowe jako klienci, zależy od bardzo wielu czynników. Nie chodzi wyłącznie o skuteczność pracy, choć ta jest zdecydowanie najważniejsza (problemy trzeba rozwiązywać). Docenia się także formę komunikacji, trzymanie się terminów i ustaleń, indywidualne podejście do klienta. Wzrok przykuwają samochody, narzędzia, stroje, ale i zachowania poszczególnych pracowników. Możesz mieć wpływ na wsparcie ich codziennej pracy poprzez automatyzację procesów, również ściśle pod kątem obsługi klienta.

Zadowolony klient poleci Twoją firmę dalej. A akurat w branży HVAC bazuje się w dużej mierze na marketingu szeptanym i działaniach lokalnych. Jeżeli zależy Ci nie tylko na wzroście dochodów, ale i lepszym wizerunku (a jedno i drugie powinno iść w parze), postaw na nowoczesne, działające kompleksowo aplikacje. Wykupienie specjalnego oprogramowania dla firm serwisowych jest inwestycją na przyszłość, ale i na teraz. Wyróżnij się na tle konkurencji praktykami, które warto promować!


Zobacz jak może wyglądać Twój dzień pracy z FaciliTime™



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Terian Network

E-mail: info@terian.net

Tel: + 48 58 690 70 15
Adres:
Al.Niepodległości, 942
81-862 Sopot

Dlaczego warto przejść na FSM (Field Service Managment).

Katalog firm

  • Klimatyzacja Warszawa

    Klimatyzacja, Wentylacja - świadczymy usługi montażu oraz serwisu klimatyzacj…
    Klimatyzacja Warszawa
  • ebm-papst

    ebm-papst Polska Sp. z o.o. posiadamy jedyny w swoim rodzaju asortyment produ…
    ebm-papst
  • Daikin

    Daikin jest światowym liderem na rynku rozwiązań klimatyzacyjnych, chłodniczy…
    Daikin

Pomoce projektowe