Samsung: Przyszłościowe rozwiązanie w zakresie klimatyzacji wnętrz dla sektora handlu detalicznego

Silna konkurencja w sektorze detalicznym zachęca sprzedawców do poszukiwania nowych sposobów na poprawę komfortu klienta podczas pobytu w sklepie. Badania pokazują, że na zachowania zakupowe konsumentów mogą wpływać ich fizjologiczne reakcje na komfort termiczny panujący w sklepie1. Dlatego też sprzedawcy poszukują produktów i elementów wyposażenia, które podniosą estetykę sklepów i sprawią, że klienci poczują się bardziej komfortowo podczas podejmowania decyzji zakupowych. Nasza najnowsza biała księga przedstawia spostrzeżenia z badań nad atmosferą w sklepie oraz szczegóły dotyczące najnowszego klimatyzatora kasetonowego 360 Samsung – wyszukanego i uniwersalnego rozwiązania do optymalizacji elementów atmosfery w sklepie, który nie tylko poprawia wrażenia podczas pobytu w sklepie, ale także zapewnia sklepom niezbędną wszechstronność.



Bazując na naszej wizji spójnych i inteligentnych rozwiązań, wprowadzamy innowacje Samsung w dziedzinie rozwiązań w zakresie klimatyzacji i systemów zintegrowanych, które są zaprojektowane z myślą o przyszłości. Klimatyzator kasetonowy 360 Samsung stanowi odpowiedź dla osób poszukujących wyrafinowanego i wszechstronnego rozwiązania do optymalizacji elementów atmosfery w sklepie. Jesteśmy tu po to, aby dodać elegancji tradycyjnym sklepom stacjonarnym i pomóc sprzedawcom osiągnąć przewagę nad konkurencją w kontekście przyciągania klientów na stale zmieniającym się rynku – przekonuje Wim Vangeenberghe, prezes Samsung Electronics Air Conditioner Europe B.V. Branża detaliczna należy obecnie do grona sektorów przemysłowych, które stoją w obliczu poważnego załamania. Rozwój e-handlu, sprzedaż online, zmieniające się praktyki zakupowe i konsumpcyjne oraz inne dodatkowe czynniki wpływają na kanał detaliczny. W ramach strategii „Europa 2020” sektory handlu detalicznego i hurtowego mają do odegrania zasadniczą rolę w stymulowaniu wzrostu gospodarczego i tworzenia miejsc pracy oraz należą do grona kluczowych sektorów, które mogą się przyczynić do przekształcenia gospodarki i wzorców konsumpcji w bardziej zrównoważone2. Zarówno tradycyjni, jak i nowi sprzedawcy detaliczni muszą zatem znaleźć sposób na ulepszenie swojej strategii i modelu operacyjnego, aby zachować przewagę konkurencyjną w tej niepewnej sytuacji.


Lepsze doświadczenia klientów w sklepie stają się obecnie nowym i bardzo pożądanym paradygmatem w sektorze detalicznym, którego nie należy lekceważyć. Najnowsza biała księga dotycząca rozwiązań z zakresu systemów klimatyzacji Samsung przedstawia bezpośrednie i pośrednie korelacje pomiędzy atmosferą w sklepie a decyzjami zakupowymi klientów. Analizuje ona, w jaki sposób elementy atmosfery wpływają bezpośrednio na czas, jaki konsumenci spędzają w sklepie, oraz jakie jest ich ostateczne pozytywne lub negatywne oddziaływanie na decyzje i zachowania zakupowe. W dokumencie przedstawiono również znaczenie komfortu klimatycznego i oczyszczania powietrza w pomieszczeniach oraz opisano, jak klimatyzator kasetonowy 360 Samsung pomaga zaspokoić te potrzeby. Zawiera on również odpowiednie informacje na temat kwestii niezbędnych i istotnych certyfikatów, co obejmuje kompleksowy przegląd ewolucji branży detalicznej. Jako przykład biała księga podaje współpracę pomiędzy Circle K, jedną z największych sieci stacji benzynowych na Litwie, a firmą Samsung, które połączyły siły, aby skutecznie stworzyć idealny mikroklimat dla klientów i operatorów pracujących na stacjach benzynowych.


Więcej informacji na ten temat można uzyskać na stronie internetowej:

www.samsung.com/climate



1. Źródło: Liaw, G., 2007. The Influence of Multiple Store Environment Cues on Shopping Mood and Patronage Satisfaction.

2. Źródło: Źródło: Komisja Europejska, 2013. Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów: Utworzenie europejskiego planu działania na rzecz sektora detalicznego. [online] Dokument dostępny pod adresem: <https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2013:0036:FIN:PL:PDF> [dostęp: 18 lutego 2021].