Samsung chce podnieść sprzedaż systemów klimatyzacji w Europie

31 października 2016 r. w Amsterdamie Samsung Electronics zawiązał nową spółkę – Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE). Ma ona specjalizować się w sprzedaży systemów klimatyzacji oraz klimatyzatorów konsumenckich w Europie oraz zapewnić konsolidację działalności handlowej, która prowadzona była do tej pory przez oddziały w 17 krajach europejskich i rozpocznie działalność w styczniu 2017 r.

Samsung oszacował, że Europa stanowi drugi największy rynek B2B dla urządzeń klimatyzacyjnych na świecie – w roku 2016 odnotowano stabilny wzrost na poziomie 3,6 miliarda USD, który zgodnie z prognozami ma zwiększyć się do 4,2 miliarda USD do 2020 r.

W dziedzinie urządzeń i rozwiązań klimatyzacyjnych Samsung może się poszczycić licznymi, nowymi produktami, takimi jak: klimatyzator kasetonowy 360 (jedyna okrągła jednostka kasetonowa na rynku) oraz Super DVM (system klimatyzacji ze zmiennym przepływem czynnika chłodniczego).

Kluczowym przedsięwzięciem firmy Samsung jest największy projekt DVM S Water zrealizowany w Europie i drugi co do wielkości na świecie w Warsaw Spire, którego inwestorem i deweloperem jest firma Ghelamco. Jest to drugi (po Pałacu Kultury i Nauki) co do wysokości budynek w Polsce oraz największy pod względem powierzchni kompleks biurowy w kraju. Obiekt posiada 100 000 m2 nowoczesnej powierzchni biurowej na poziomie Excellent. Tworzą go trzy budynki: 220-metrowy budynek wieżowy A o 49 kondygnacjach i powierzchni 60 tys. mkw oraz dwa 55-metrowe budynki sąsiadujące B oraz C, po 15 kondygnacji każdy.
Firma Samsung dostarczyła na potrzeby budynku wieżowego System DVM S Water, składający się z ponad 170 agregatów VRF chłodzonych wodą z dwustopniowym odzyskiem ciepła, 3000 jednostek wewnętrznych typu kanałowego oraz 500 skrzynek odzysku ciepła, co przekłada się na moc nominalną urządzeń rzędu 7 MW.

Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) będzie prowadzić niezależną działalność, która będzie miała za zadanie zapewnić specjalistyczną dystrybucję, wsparcie i szkolenia w zakresie technologii, a także rozwijać obsługę w sposób sprzyjający odnoszeniu sukcesów biznesowych przez partnerów SEACE w Europie.