[ Zamknij ]
Nowe zasady dotyczące cookiesW ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.
Podstawą do współpracy jest nie płeć, a wiedza, kompetencje i fachowość
Rozmowa z Karoliną Kalinowską, Product Marketing Manager w LG
Zdaniem Karoliny Kalinowskiej, piastującej funkcję Product Marketing Manager w LG, branża HVACR z roku na roku jest coraz mniej zmaskulinizowana. Podkreśla, że podczas branżowych eventów spotyka się co raz więcej kobiet projektantek, architektów czy inżynierów. Często też pojawiają się kobiety prowadzące własne firmy w branży HVAC.
Na początek, jakby Pani mogła opowiedzieć trochę o tym, jak to się stało, że trafiła Pani do branży HVACR i do firmy LG?
Od początku pracy zawodowej moja kariera związana była z działalnością w branży „Consumer Electronic” (CE). Po kilku latach pracy w dziale B2C zdecydowałam się na zmianę, która zaprowadziła mnie do sektora HVACR i muszę przyznać, że bardzo mi to odpowiada.
Czym różni się praca w HVACR od tej w elektronice użytkowej?
Różnice są duże. Obecnie współpracuje jedynie z klientem biznesowym. Nasze relacje są długofalowe i oparte na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Główny nacisk w komunikacji marketingowej, czy też w działalności promocyjnej kładziemy na wsparcie naszych partnerów i budowę świadomości marki wśród profesjonalistów. Praca na rynku CE wiąże się głównie z obecnością w środowisku klienta końcowego. Jest to rynek znacznie bardziej dynamiczny, rządzący się innymi prawami i zasadami. Niemniej jednak same mechanizmy marketingowe są stałe, a zdobyte doświadczenie pomaga w nowoczesnym podejściu do biznesu w branży HVACR.
Jak pracuję się w sektorze, który może być uznawany trochę za „męski”?
Od strony technicznej i sprzedażowej, faktycznie w naszej branży mężczyźni są przewagą. Nie stanowi to dla mnie absolutnie żadnego problemu, ponieważ wśród profesjonalistów podstawą do współpracy jest nie płeć, a wiedza, kompetencje i fachowość.
Wydaje mi się jednak, że działy marketingu, PR to jednak domena kobiet. Jak to jest w LG?
To fakt. W naszym dziale pracują w zasadzie same kobiety i podobnie to wygląda w LG w innych krajach. Myślę jednak, że jest zachowana zdrowa równowaga, która pozwala na doskonałą współpracę pomiędzy działami sprzedaży, a marketingu.
A czy sama branża jest też może coraz bardziej „kobieca”? Jak Pani to widzi na targach, spotkaniach branżowych?
Na różnego rodzaju spotkaniach biznesowych zdecydowanie więcej jest mężczyzn, jednak z roku na rok spotykam co raz więcej kobiet projektantek, architektów czy inżynierów. Często też pojawiają się kobiety prowadzące własne firmy w branży HVACR. Jeszcze raz podkreślę, że w biznesie, tym czy innym, liczy się doświadczenie, wiedza i umiejętności bez względu na płeć.
Co Pani dokładnie robi jako Product Marketing Manager ?
Prowadzę dział marketingu B2B AE w Firmie LG electronics. Zajmuję się wsparciem sprzedaży, promocją produktów i marki w mediach tradycyjnych i za pomocą digital marketingu. W swojej pracy kładę nacisk na nowoczesne rozwiązania, efektywne kampanie i optymalne mechanizmy, które pozwalają marce LG na nieprzerwany rozwój i coraz lepsze wyniki. Moim celem jest ciągły wzrost świadomości marki wśród klientów oraz pozostanie liderem innowacyjności w branży.
LG to marka kojarzona głównie przez rynek właśnie z „Consumer Electronics”, czy to pomaga, czy przeszkadza w prowadzeniu działań biznesowych w segmencie HVACR?
Z decydowanie pomaga. Pozycje z segmentu elektroniku użytkowej należy wykorzystać przy działaniach B2B w segmencie klimatyzacji. Należy to spożytkować, a nie ukrywać.
Dlaczego wybrała Pani właśnie LG?
Ma doskonałe produkty, ponadto praca u lidera rynkowego na pewno dodatkowo motywuje, a to, że jest właśnie liderem i jego miejsce będzie się umacniać oraz to, że chce się rozwijać i być coraz lepszym-jest też bardzo zbieżne z moją filozofią.
Co wyróżnia produkty LG?
Produkty są bardzo zaawansowane technologiczne, wnoszą ogromną dodaną wartość do życia konsumentów, są bardzo dopracowane i zadbane a nasza pomoc po sprzedażowa jest na najwyższym poziomie i umożliwia korzystanie z pełnej palety usług i możliwości.
Jakie ma Pani hobby, zainteresowania?
Przede wszystkim mam dzieci, zajmuje się rodziną, ale uwielbiam sporty siłowe takie jak na przykład trójbój siłowy, bardzo lubię też programy treningowe na zasadach cross fitu.
Bardzo dziękuję za rozmowę.
Również dziękuję.
Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.
KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe
E-mail: klimatyzacja@lge.pl
02-675 Warszawa
-
Schiessl: Finał Konkursu dla Projektantów - Hisense VRF Design Contest 2020
4 grudnia odbyła się uroczysta ceremonia online wręczenia nagród dla finalistów Hisense VRF Eastern Europe Design Contest. Do konkursu zaproszono ponad 30 projektantów HVAC między innymi z Turcji, Polski, Rumunii, Serbii, Chorwacji. Na...
- Warunki Techniczne 2021 – pompa ciepła jako najlepsze źródło ciepła zgodnie z zaostrzającymi się normami
- Prozon: Ważny komunikat dla klientów Fundacji Prozon w sprawie BDO
- Rusza siódma edycja programu edukacyjnego – Bosch Termotechnika Szkoli
- Schiessl: Nowa edycja szkoleń VRF Hisense
-
Wybitny wkład w ochronę środowiska. Midea wyrózniona przez UNIDO
Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego (UNIDO) wyróżniła lidera i pioniera w uzdatnianiu powietrza - markę Midea. Zgodnie z danymi UNIDO, projekt Midea polegający na opracowaniu, produkcji i dystrybucji produktów...
- Klimatyzatory ścienne Bosch idealnym rozwiązaniem do mieszkań
- Nowa strona internetowa Firmy Wenteo
- CentroClima: Zdrowy klimat w krakowskiej klinice Vesuna
- Działania SIPUR w I połowie 2020 r.
-
Jak podpisać dobrą umowę dotyczącą montażu klimatyzacji PORADNIK
Zdecydowałeś się na montaż klimatyzatora? Chcesz by Twoje wnętrze było równie nowoczesne jak sprzęt?
- Ranking „Gazele Biznesu” 2020 - kolejny sukces Dacpolu
- Grupa Klima-Therm w prestiżowym gronie „Gazeli Biznesu 2020”
- Karibu-Gmm: Danfoss Ally™ – nowe rozwiązanie smart heating sterowane aplikacją
- Gazela Biznesu 2020 dla Wenteo
-
Unifikacja międzynarodowych opisów produktów
Rozwiązania montażowe firmy fischer są doceniane i stosowane na całym świecie. Odporne na korozję kotwy stalowe, są niezbędne w wielu projektach. Grupa fischer przechodzi obecnie proces ujednolicenia nazewnictwa swojego asortymentu ze stali...
- Obroty Grupy fischer wzrosły do ponad 887 milionów euro
- Jubileusz 20-lecia AIRCON
- Klimatyzacja i wentylacja w Endorfinie
- Pompa ciepła powietrze-woda Innova Nordic II
Katalog firm
-
Alpinus Chemia
Alpinus Chemia to firma działająca w kilku segmentach rynku - handel surowcam… -
Uni-Lux Sp.z o.o.
Nasza firma Uni-Lux Sp. z o.o. działająca na rynku od 1993 roku, zajmuj… -
Termoenergia
Termoenergia -jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem w Polsce Flir Systems, dzi…
Promocje
Styczniowe promocje w Iglotech
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi promocjamiJesienna promocja Testo
Odliczanie się zaczęło: Jeszcze tylko 3 tygodnie.Tylko do 31Nabilaton: Promocja na pompy ciepła
Oferta tylko dla firm instalacyjnych, obowiązuje do wyczerpania zapasów.
Polecamy
Styczniowa PREMIERA Lindab
Firma Lindab, w ramach cyklicznego projektu o nazwie „Premiery Lindab 2021”,Jak podpisać dobrą umowę dotyczącą montażu
Zdecydowałeś się na montaż klimatyzatora? Chcesz by Twoje wnętrze byłoRanking „Gazele Biznesu” 2020 - kolejny sukces Dacpolu
Z dumą informujemy, że także i w tym roku firma Dacpol została umieszczona w