Midea – marka nr 1 na świecie – podbija polski rynek

Lider innowacji, technologii i automatyzacji. Wyznacza trendy w klimatyzacji i AGD - a obok Apple i Google - też w systemie Smart Home. Marka Midea, światowy potentat, zdobywa coraz szersze grono odbiorców w Polsce.


Służba zdrowia stawia na klimatyzację Midea.

Od czasu pandemii nie ma miesiąca, w którym nie zrealizowalibyśmy inwestycji w placówkach medycznych, w tym szpitalach covidowych – podkreśla Artur Banasiak, dyrektor ds. eksportu w firmie Zymetric – Generalny Dystrybutor klimatyzacji Midea w Polsce. Trend ten to tylko potwierdzenie na to, jak ważna jest dobra, bezpieczna i wysoce technologiczna klimatyzacja. Odpowiednie urządzenia w szpitalach to jednocześnie odpowiedzialność za drugiego człowieka, dlatego szpitale stawiają na markę Midea. Poza tym, klimatyzacja Midea nadal w wiodącej części obsługuje polskie, nowoczesne biurowce i hotele. Na mapie inwestycji są też galerie handlowe, sklepy wielobranżowe, obiekty przemysłowe, techniczne, kulturalne, sportowe, sakralne i gastronomiczne. Oprócz kanału profesjonalnego, klimatyzacja Midea dociera również do domów i mieszkań prywatnych. Słowem, Midea jest wszędzie tam, gdzie zapotrzebowanie na klimatyzację.

Na czym polega fenomen Midea?

Najpierw był cel: albo będziemy najlepsi albo wycofujemy się z rynku – mówi polski partner firmy. Na osiągnięcie pozycji lidera w klimatyzacji, AGD, automatyzacji komfortu pomieszczeń prywatnych i komercyjnych Midea dała sobie 9 lat. I udało się. Jednak utrzymanie tytułu to wynik ciągłego inwestowania. Myślę, że za tym sukcesem stoi zdywersyfikowanie działalności. Midea obsługuje nie tylko kanał profesjonalny – jak w naszym przypadku – ale wypełnia wszystkie kanały dystrybucji –mówi przedstawiciel Zymetric. Midea to marka, która jest widoczna w Chinach na każdym kroku. Reklamy, rekomendacje, influencerzy – wszystko dzieje się pod hasłem Midea. Dodatkowo, paletę możliwości sprzedaży powiększają własne autoryzowane salony, czy udział w sklepach wielobranżowych i marketach. Midea prężnie działa też w kanale e-commerce. Ponadto pozycję marki poprawiła pandemia - Zdolność Midei do osiągania sukcesu w trudnych czasach pozwoliła wyprzedzić konkurencję na wiele lat – podkreśla dyrektor.

Jak wynika z celu Midea, firma zajmuje wysoką pozycję zarówno w HVAC, AGD i robotyce. W klimatyzacji pod względem wolumenu to zdecydowany nr 1 na świecie - produkuje nawet 67 milionów klimatyzatorów typu split. Pod względem AGD jest TOP 3 w różnych kategoriach (lodówki, pralki, mikrofale, czy małe AGD). Jako lider wyróżnia się też w dziedzinie Smart Home, czyli integracji wszystkich urządzeń domowych w jednym systemie. Urządzenia wykorzystującą technologię Internet of things komunikując się ze sobą kompensują swoje potrzeby, np. lodówka sama zaopatruje się w brakujące rzeczy poprzez e-commerce. Midea opatentowała również integrację systemu z człowiekiem rozpoznając go po siatkówce oka – kiedy dany użytkownik pojawia się w domu, wszystkie urządzenia (np. oświetlenie i klimatyzacja) dostosowują wnętrze do jego wymagań. Smart Home to droga wyznaczana przez liderów rynkowych, jak Apple i Google, którzy też są integratorami różnych rozwiązań. Midea specjalizuje się w komforcie zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i komercyjnych i w tej kategorii chce dominować, jako producent – podkreśla Artur Banasiak.

Nowe trendy tylko od globalnego gracza.

Jedynie firmy z topowej części listy producentów mogą pozwolić sobie na kreowanie nowych, innowacyjnych rozwiązań w klimatyzacji. Midea, zatrudniając armię pracowników, opracowuje zarówno funkcjonalność i innowacyjność urządzeń, które są na miarę czasów. Rozwiązania odpowiadają na potrzeby klientów w poszczególnych krajach. Midea wyznacza też trendy design. Unikalna, nowoczesna linia rozpoznawalna przez klientów sprzyja budowaniu stałego grona użytkowników. Do najbardziej popularnych produktów należy klimatyzator Breezeless. To Midea jako pierwsza wprowadziła na rynek rozwiązanie technologiczne opierające się na delikatnym powiewie. To dzięki żaluzjom Twin Flap z prawie 8 tysiącami otworów można w łagodny, niezauważalny sposób osiągnąć zadaną temperaturę w pomieszczeniu. Z kolei budowa urządzenia pozwala na nawiew w promieniu 360°. To rozwiązanie dla wymagających klientów, którzy cenią sobie najwyższy komfort.-Potwierdzeniem jakości i wiarygodności jest aż 7-letnia gwarancja. Tak długa gwarancja sprawia, że klienci ufają naszym urządzeniom, wracają po kolejne i polecają innym. Tak dzieje się od wielu lat – mówi dyrektor Zymetric.

Ponad 1000 robotów na pokładzie.

Linie produkcyjne Midea wyróżniają się jednym z największych na świecie udziałem robotów. Choć konsekwencją automatyzacji jest spadek liczby zatrudnionych (ze 180 tys. do 125 tys. osób) to firma z roku na rok rozrasta się średnio o 10-15%. Midea stawia na profesjonalistów tworzących Dział Badań i Rozwoju. Dzięki robotom pracującym przy taśmie produkcyjnej firma jeszcze więcej inwestuje w intelektualny udział człowieka. Efektem takiego kierunku działań jest wprowadzanie rokrocznie kilku tysięcy patentów i nowatorskich rozwiązań. Za automatyką, a tym samym powtarzalnością produkcji, stoi również jakość urządzeń. Zaprogramowany automat tworzy klimatyzatory zawsze w ten sam sposób. Tym samym mamy pewność, że założenia Działu Badań i Rozwoju względem urządzeń są skrupulatnie odzwierciedlane w rzeczywistości.


Siła w partnerach.

Dominująca pozycja na rynku to dobrze dobrani partnerzy na całym świecie. Midea współpracuje z wieloma spółkami, w tym Zymetric w Polsce, aby dystrybuować swoje urządzenia. Sama produkcja urządzeń nie zapewnia pozycji lidera. Potrzebny jest do tego odpowiednio zbudowany rynek po drugiej stronie. Midea uwierzyła w naszą siłę, strategię, kompetencję, doświadczenie i historię. Uwierzyła w nasz profil działania, czyli kanał profesjonalny -– podkreśla Artur Banasiak. Lata współpracy potwierdziły globalnemu graczowi, że polska spółka jest w stanie rozwijać się i osiągać kamienie milowe nie tylko w sprzedaży i pozycjonowaniu produktu, ale również w budowaniu wizerunku poprzez chociażby działania marketingowe Dla spółki Zymetric zapowiada się przełomowy rok. Midea jeszcze bardziej otwiera się na polski rynek, poprzez wzmocnienie działań marketingowych i reklamowych. Słowem, Midea w Polsce będzie jeszcze bardziej zauważalna. Wszystko po to, aby zbudować pozycję, która już jest nie tylko w Chinach, ale także niemalże całej Azji (z wyjątkiem Japonii) oraz w Europie.


ZYMETRIC Sp. z o.o. – Generalny Przedstawiciel marki Midea

Więcej na zymetric.pl