Hisense przejmuje udziały w Toshiba Visual Solutions

Japońska Toshiba walczy o przetrwanie, podczas gdy Hisense szuka drogi do globalnego rynku telewizyjnego. Chiński koncern Hisense przejmuje 95% udziałów w spółce Toshiba Visual Solutions. Wartość transakcji to 113 mln USD. Finalizacja transakcji przewidziana jest na początek lutego 2018 roku. Oznacza to kolejny come back, tylko że w chińskim wydaniu.

 

 

 

Losy technologicznego giganta są dziś nieco zagmatwane. Toshiba, zmaga się z kryzysem, w zeszłym roku odnotowała stratę operacyjną netto 54,1 mln USD. Dział telewizyjny japońskiej marki właśnie został przejęty przez chiński koncern Hisense. Oddział firmy zatrudnia 700 osób. Marka Toshiba ma bogatą, bo ponad 140-letnią historię, ale od lat stara się utrzymać na powierzchni. Nie jest już kluczowym graczem na rynku telewizyjnym, z wyjątkiem Japonii. Powodem decyzji Toshiby o sprzedaży jednego z działów jest podyktowane długami koncernu. Kłopoty finansowe japońskiego giganta powstały w wyniku przynoszącej olbrzymie straty finansowe działalności w sektorze energii atomowej, która miała być długofalową i bezpieczną inwestycją. Katastrofa z 2011 roku w Fukushimie wymusiła zaostrzenie standardów bezpieczeństwa budowy reaktorów atomowych i ich eksploatacji. Należąca do Toshiby firma Westinghouse Electric ogłosiła upadłość. Wycofanie się z podjętych zobowiązań, co kosztowało japońskiego producenta blisko 6 mld dolarów. Koncern pozbył się sekcji produkującej mikroprocesory oraz innej, która wytwarzała sprzęt AGD.

 

Chiński Hisense planuje podźwignięcie japońskiej spółki z kłopotów. Zgodnie z umową Hisense uzyska prawa do marki Toshiba TV przez 40 lat dla partnerów z branży rozwiązań wizualnych działających w Europie, Azji Południowo-Wschodniej i na innych rynkach. Hisense jest wiodącym na świecie dostawcą klimatyzatorów i płaskich telewizorów oraz sprzętu AGD. Firma powstała w Chinach w roku 1969. W produkcji klimatyzatorów zwracają szczególną uwagę na elegancję produktu, technologię oraz jakości i niezawodności działania. Marka Hisense jako priorytet stawia zadowolenie klientów, którym dostarcza produkty wyprzedzające oczekiwania w zakresie wiodącej technologii oraz jakości i niezawodności działania.



Opracowanie, redakcja: A.S.

Na podstawie materiałów firmy Schiessl

Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.