W firmie Daikin pracuję od września 2017 r. Sam nie wiem, kiedy minęły te 3 lata…
Do Daikin zarekomendował mnie bezpośrednio szef regionu, a po szeregu rozmów z managerem produktu, zarządem i działem HR. Dostałem ofertę pracy. Z perspektywy czasu myślę, że podjąłem wtedy niełatwą, ale bardzo dobrą decyzję.
Pierwsze wrażenia po rozpoczęciu pracy były zupełnie odmienne, od tego, czego się spodziewałem, a jednocześnie obawiałem. Z rodzinnej firmy przeniosłem się do globalnej korporacji, gdzie zamiast listy zakazów, nakazów i zapatrzonych tylko na wyniki ludzi, spotkałem otwarty i przyjazny zespół, do którego szybko się wpasowałem.
Oprócz pracy w świetnym zespole (co nie wszędzie się zdarza), Daikin to najsilniejsza marka w branży oferująca rozwiązania najwyższej jakości. Praca tutaj przynosi codziennie wiele wyzwań i nie pozwala popaść w rutynę. Managerowie są wymagający, ale potrafią docenić ciężką pracę i nigdy nie odmawiają wsparcia.
Pracuję jako konsultant techniczno-handlowy ds. systemów wody lodowej. Jestem odpowiedzialny za sprzedaż w danym regionie agregatów wody lodowej, klimakonwektorów oraz central wentylacyjnych. W swojej codziennej pracy oprócz kontaktów z instalatorami spotykam się i rozmawiam z projektantami, generalnymi wykonawcami i inwestorami. Łączę inżynierskie zadania nad zaawansowanym produktem i kompleksowymi systemami chłodzenia z pełną wyzwań interesującą pracą handlowca.
Wyzwania, jakich doświadczamy w codziennej pracy, same w sobie dają możliwość rozwoju osobistego. Daikin oferuje pracownikom szereg regularnych szkoleń z umiejętności miękkich, jak i szkoleń technicznych. Nie do przecenienia są wyjazdy do zagranicznych fabryk, w których miałem już przyjemność kilkukrotnie uczestniczyć.
Samochód służbowy, ubezpieczenie grupowe, opieka medyczna, elastyczne/zadaniowe godziny pracy – te wartości cenię sobie najbardziej.
Do tej pory regularne ogólnopolskie firmowe eventy były normą. Jednak obecna sytuacja związana z Covid-19 popsuła wszystkim szyki.
Wszyscy w firmie gramy do jednej bramki i pracujemy na wspólny sukces. Każdy z pracowników niezależnie od stanowiska jest dla siebie nawzajem po prostu kolegą z pracy.
Stykając się na co dzień z rozwiązaniami od oczyszczaczy powietrza przez klimatyzatory split i systemy VRV, a skończywszy na całych systemach budynkowych i chłodzeniu technologicznym, zyskałem dostęp do ogromnej wiedzy technicznej. Co oprócz tego? Doświadczenie, doświadczenie, doświadczenie – to, czego nie można się nauczyć, a trzeba samemu wypracować.
Japoński rodowód da się odczuć na wielu płaszczyznach naszej organizacji. Począwszy od samej struktury i trybu pracy, a skończywszy na szkoleniach i rozmowach handlowych. Często nawiązujemy do naszych korzeni, które w oczywisty naoczny sposób są synonimem jakości i najwyższego rozwoju technologicznego.
Bardzo dziękuję za rozmowę.
Również dziękuję.
Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji