[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

Będziemy umacniać naszą pozycję- wywiad z Piotrem Georgiev, nowym prezesem Clima-Produkt

Opublikowano: 28.08.2017

image

Clima-Produkt, spółka specjalizująca się w produkcji urządzeń klimatyzacyjno-wentyalacyjnych ma zamiar umacniać swoją pozycję na rynku polskim. Piotr Georgiev, nowy prezes firmy, zapowiada, że spółka będzie inwestować w jakość i rozbudowę parku maszynowego. Firma ma również zwiększyć ekspansję na rynki zagraniczne. Kluczowe, oprócz Polski, będą rynki skandynawskie i Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Piotr Georgiev, nowy prezes Clima-Produkt, odpowiada na pytania portalu klimatyzacja.pl


siedziba firmy klima produkt


Panie prezesie od niedawna stoi Pan na czele firmy, która wykonuje prestiżowe zlecenia przy systemach klimatyzacyjno-wentylacyjnych. Proszę nam opowiedzieć jak to się stało, że znalazł się Pan w branży HVAC?


Śmiało mogę powiedzieć, że jestem związany z branżą od urodzenia (śmiech). Firmę założył mój ojciec i jako bardzo młody człowiek wielokrotnie byłem świadkiem rozmów, narad i spotkań, w trakcie których dyskutowano o nowych projektach, kierunkach rozwoju firmy, czy też całej branży. W sposób naturalny „nasiąkałem” wiedzą o sektorze HVAC, stopniowo interesując się nim coraz bardziej. Ta ciekawość zaprowadziła mnie na Politechnikę Gdańską, gdzie ukończyłem Energetykę. Mówiąc najprościej, od dziecka „chciałem być jak mój tata”.


Czy fakt, że Clima-Produkt to firma rodzinna, w jakimś stopniu zaważył na Pana decyzji?


Zdecydowanie tak, rodzina to dla mnie najważniejsza wartość. Mój ojciec zawsze stawiał człowieka i ludzi na pierwszym miejscu i ja chcę podążać tą samą drogą. Od mojego oficjalnego początku w firmie minęło już kilka dobrych lat. Natomiast obowiązki kierownicze przejąłem w czasie choroby ojca, a po jego odejściu, już oficjalnie, zostałem Prezesem Zarządu.


Może Pan opowiedzieć o tych najbardziej ciekawych pracach wykonawczych Clima-Produktu?


Tematów jest dużo, a co jeden to ciekawszy. W ubiegłym roku dostarczyliśmy centrale klimatyzacyjne do kilku prestiżowych budynków biurowych – SkyTower we Wrocławiu, Q22 w Warszawie, czy Tryton w Gdańsku. Pamiętam, że wyposażaliśmy też Świątynię Opatrzności Bożej w Warszawie. W tym roku z ciekawszych tematów, pojawił się na przykład basen solankowy w Ustroniu, jeden z największych tego typu kompleksów w Europie, gdzie wymagające było przede wszystkim środowisko pracy urządzeń.


świątynia bożej opatrzności wiezowiec wrocław
Świątynia Opatrzności Bożej w Warszawie                      SkyTower we Wrocławiu



Jak Pan ocenia przyszłość branży HVAC? – według wielu raportów jest to obecnie najszybciej rozwijający się w Polsce segment z szeroko pojętej gałęzi przemysłu budowlano-instalacyjnego.


Moim zdaniem – świat powinien, wręcz musi, iść w stronę ekologii i oszczędzania energii. Jest to istotne dla współczesnych, ale przede wszystkim jesteśmy to winni następnym pokoleniom. Jakie znaczenie ma jakość otaczającego nas powietrza wielu Polaków przekonało się ostatniej zimy, widząc chociażby obrazki spowitego smogiem Krakowa. Rośnie świadomość tego, jaki wpływ ma środowisko, na nasz komfort życia i zdrowie. Rosną zatem oczekiwania ludzi w stosunku do „jakości otoczenia” i branża musi odpowiadać na te oczekiwania. Branża dostarcza i będzie dostarczać wciąż doskonalsze, bardziej skuteczne technologie. Mam tu na myśli wymienniki ciepła czy urządzenia związane z odzyskiem energii. Pomogą one zachować otaczającą nas przyrodę i przynieść korzyści każdemu korzystającemu z tych urządzeń – w postaci lepszej jakości powietrza czy chociażby oszczędności finansowych. Nie bez znaczenia jest tu także prawo unijne, które wymusza rozwój właśnie w tym kierunku.


Jak Pan widzi na tym rynku Clima-Produkt? Czy szykujecie się na wykonawstwo kolejnych tak prestiżowych zleceń, jeżeli Pan może zdradzić oczywiście, bo na pewno trwają procedury przetargowe.


Dokładnie! Tego zdradzić nie mogę. Wiele projektów jest w trakcie, a wiele jeszcze przed nami. Życie pisze naprawdę ciekawe scenariusze i bywa nieprzewidywalne. Dlatego cieszę się z każdego przejawu „stabilności”. W tym roku udało nam się również, po raz piąty, zdobyć prestiżową Gazelę Biznesu, więc można patrzeć w przyszłość z optymizmem.


Macie wiele własnych urządzeń klimatyzacyjno-wentylacyjnych. Czym się one wyróżniają na rynku?


Rynek jest nasycony, ale dokładamy wszelkich starań, żeby zawsze sprostać oczekiwaniom naszych Klientów. Nawet tych najbardziej wymagających, szukających niestandardowych rozwiązań. Nieustannie się rozwijamy, poszerzamy swoją wiedzę i rozwijamy umiejętności. W naszej ofercie mamy produkty seryjne, dostępne w krótkich terminach, takie jak centrale bezszkieletowe Tytania, ale oferujemy również bardzo skomplikowane centrale sekcyjne, basenowe i higieniczne dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów zarówno polskich jak i zagranicznych. Silną pozycją w naszym portfolio są także urządzenia EX.


Planujecie wprowadzić jakieś kolejne innowacyjne rozwiązania?


Mam kilka pomysłów w głowie, lecz niekoniecznie chcę je zdradzać w tym momencie (uśmiech).


A może planujecie skokowo zwiększyć wielkość firmy poprzez akwizycję lub jakieś połączenie?


Nasze spółki tworzą dość duży podmiot. Posiadamy łącznie ok 11 tys. m2 powierzchni produkcyjnej, dając przy tym pracę blisko 150 osobom i produkując blisko 2 000 central rocznie. Na chwilę obecną nie mamy potrzeb akwizycyjnych. Skupiamy się na zwiększeniu efektywności współpracy pomiędzy firmami wchodzącymi w skład naszej grupy, tak by osiągnąć tu jak największy efekt synergii.


Jaki będzie ten rok dla spółki? Poprzedni był bardzo udany co zaowocowało przyznaniem wspomnianej wcześniej nagrody „Gazeli Biznesu”.


Jak mówiłem wcześniej - niełatwo jest przewidzieć, co może przynieść ze sobą życie. Z każdym kolejnym rokiem zamówień jest więcej i co za tym idzie – pracy również. Czas na podsumowania przyjdzie za kilka miesięcy. Mimo odejścia mojego ojca – założyciela firmy – idziemy twardo do przodu, kontynuując dzieło zapoczątkowane przez niego. Poprzedni rok nie był najlepszym dla naszej branży. Mniejsza dostępność środków unijnych i wyhamowanie inwestycji nie sprzyjało wzrostowi koniunktury. Nie było by „Gazeli Biznesu”, gdyby nie zaufanie naszych klientów i zaangażowanie pracowników firmy. To pozwala nam ze spokojem oczekiwać końca tego roku.


Czy firma jest obecna na rynkach zagranicznych?


W czasie globalizacji i otwartych granic, należy korzystać z szans, jakie daje otwarty dostęp do zróżnicowanych rynków. I my z nich korzystamy. Kluczowe są dla nas kontakty z krajami skandynawskimi, ale i rynki wschodnie nie są przez nas zaniedbywane. Myślę, że w tym obszarze mamy jeszcze całkiem sporo do zrobienia i zaoferowania przyszłym klientom. Będzie to dla nas kolejny etap, kolejne wyzwanie.


W jakim miejscu widzi Pan Clima-Produkt na rynku polskim, czy europejskim powiedzmy za te 3-5 lat?


Tu Pana nie zaskoczę, będziemy umacniać naszą pozycję na polskim rynku i rozwijać rynki zagraniczne. Tak jak do tej pory. To stale trwający proces, bo sukces nie jest nikomu dany raz na zawsze. Trzeba stale o niego walczyć. Cały czas inwestujemy w jakość i zwiększamy nasze możliwości technologiczne powiększając nasz park maszynowy. To pozwala nam spokojnie patrzeć w przyszłość.


Ma Pan zamiar zmieniać coś w polityce działania firmy?


Razem z moim zespołem chcemy utrzymać charakter jaki posiada Clima-Produkt, firmy szybko reagującej na zmiany trendów na rynku, oferującej nowoczesne, indywidualne rozwiązania dopasowane do różnych potrzeb naszych klientów, które przecież ewoluują wraz z rynkiem. Chciałbym, aby Clima-Produkt była dostawcą „pierwszego wyboru” dla naszych klientów, ale to pewnie marzenie prezesów wielu firm (śmiech).
Czy angażujecie się jako spółka w jakieś akcje CSR (społeczne odpowiedzialność biznesu)
Staramy się pomagać tam gdzie jest taka potrzeba. Nie zawsze chcemy się tym chwalić i budować na tym nasz wizerunek, bo nie o to chodzi w niesieniu pomocy, czy wspieraniu akcji charytatywnych. Niemniej najczęściej skupiamy się na naszym najbliższym otoczeniu.


Jak prywatnie lubi Pan spędzać czas? Podróże – czy raczej domowe zacisze?


Lubię spędzać czas w gronie bliskich czy przyjaciół, zarówno w podróży, jak i na miejscu. Żyję aktywnie, często gram w piłkę nożną, śledzę światowy futbol. Natomiast w zaciszu domowym relaksuje mnie gra na pianinie i czytanie książek, głównie Thrillerów, ale to jak domownicy już śpią (śmiech).


Dziękuję za rozmowę
Ja również dziękuję.

Opracowanie, redakcja.
Zdjęcia wykorzystane w materiale pochodzą ze zbiorów firmy Clima-Produkt
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.




KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Clima-Produkt

E-mail: climaprodukt@climaprodukt.com

Tel: +48 58 691 03 60
Fax: +48 58 691 03 69
Adres:
Żuławska 6
83-032 Pszczółki

Katalog firm

  • Wienkra

    Wienkra powstała w 1990 roku jako spółka polsko-austriacka. Obecnie po…
    Wienkra
  • Ingersoll-Rand Polska Sp. z o.o.

    Trane, działający w ramach grupy kapitałowej Ingersoll Rand, jest globalnym d…
    Ingersoll-Rand Polska Sp. z o.o.
  • Daikin

    Daikin jest światowym liderem na rynku rozwiązań klimatyzacyjnych, chłodniczy…
    Daikin

Promocje

Polecamy