Do bogatej oferty klimakonwektorów włoski producent Rhoss SpA dołączył również klimakonwektory inwerterowe z wentylatorami promieniowymi i elektronicznym silnikiem bezszczotkowym, sterowanym płynnie inwerterem. Urządzenia stanowią dopełnienie dla 3 istniejących typoszeregów:
Dzięki dużej liczbie dostępnych wersji wykonania: w obudowie, bez obudowy, pionowe, poziome, kanałowe do montażu poziomego i pionowego, budowa wężownicy – do wyboru…, dużej rozpiętości mocy : od 1 do 20kW, szerokiemu zakresowi sprężu dyspozycyjnego - modele kanałowe DUCT i HP i bogatej gamie akcesoriów - klimakonwektory serii YARDY wydają się typoszeregiem najbardziej lubianym wśród projektantów i stałych odbiorców.
W roku 2012 wprowadzono dodatkowo dwie nowe jednostki o wydajności chłodniczej 3,10 oraz 7,92 kW, w różnych wersjach wykonania a także nowy typoszereg YARDY-I jednostek sterowanych inwerterowo z silnikami bezszczotkowymi wentylatorów. W nowym typoszeregu 5 nowych, podstawowych modeli obejmuje zakres całkowitej wydajności chłodniczej od 1,9 do 8,0 kW oraz całkowitej mocy grzewczej (50*) od 2,5 – 11,2 kW . Ciśnienie akustyczne przy prędkości minimalnej to tylko 15 dB(A) dla najmniejszej i 24 dB(A) – dla największej jednostki a pobór mocy min, odpowiednio - 5,8W oraz 9,0W.
Silnik bezszczotkowy BLDC (ang. BrushLess Direct-Current motor) to rodzaj silnika elektrycznego zasilanego przez prąd stały, w którym zamiast szczotek zastosowano elektrycznie sterowany komutator, cewki są nieruchome wewnątrz obudowy, a magnesy znajdują się na wirniku.
Główną zaletą silników bezszczotkowych jest dużo wyższa trwałość i niezawodność wynikająca z wyeliminowania z konstrukcji szczotek, będących najczęstszą przyczyną awarii oraz najszybciej zużywającym się elementem mechanicznym silnika. Eliminacja szczotek zapewnia cichszą pracę silnika oraz wyższą sprawność energetyczną. Dodatkowo konstrukcja silników BLDC umożliwia zastosowanie szczelniejszych obudów, gdyż ciepło z cewek może być odprowadzane bezpośrednio poprzez obudowę, co eliminuje konieczność zapewnienia cyrkulacji powietrza. Kolejną zaletą silników BLDC jest możliwość kontroli prędkości obrotowej prawie niezależnie od mocy silnika.
Ze względu na niezawodność, oraz możliwość sterowania prędkością silniki BLDC są stosowane w napędach dysków optycznych, dyskach twardych, gramofonach, większości pojazdów o napędzie elektrycznym (np. samochodach hybrydowych), wszystkich wentylatorach komputerowych i urządzeniach, w których iskry powstające na szczotkach mogłyby doprowadzić do zaprószenia ognia czy wybuchu.
Na bazie materiałów technicznych Rhoss SpA
Marketing Elektronika SA - Importer Autoryzowany Dystrybutor