Panasonic zamierza podwoić sprzedaż systemów klimatyzacyjnych w Europie


Podczas tegorocznych targów Climatizacion w Madrycie, Panasonic zaprezentował najnowszą ofertę w zakresie rozwiązań HVAC, a także przedstawił dalszą strategię rozwoju firmy. Za cel obrał dwukrotne zwiększenie sprzedaży urządzeń klimatyzacyjnych na europejskim rynku do 2018 roku.

 

Panasonic, uznając dział klimatyzacji za jeden z kluczowych obszarów działalności, zapowiedział zwiększenie inwestycji w tym obszarze na europejskim rynku. Jednocześnie firma postanowiła kontynuować rozpoczętą w 2015 roku strategię, zakładającą podwojenie sprzedaży w ciągu 3 lat, czyli do końca 2018 roku, kiedy to marka będzie obchodziła stulecie swojego istnienia. Urzeczywistnienie strategii ma się opierać na przyspieszeniu organicznego wzrostu firmy m. in. poprzez powiększenie zespołów sprzedażowych, posprzedażnych i inżynierskich. W ten sposób Panasonic chce zagwarantować klientom profesjonalnym szerokie wsparcie techniczne w trakcie procesu sprzedaży oraz w okresie użytkowania systemów klimatyzacyjnych marki. Plany koncernu zakładają rozszerzenie oferty o urządzenia do zastosowań komercyjnych i przemysłowych.

 

Oprócz inwestowania w organiczny rozwój firmy, Panasonic pracuje nad nowymi sojuszami, fuzjami i przejęciami. Dodatkowo zamierza powiększyć swoją obecność w branży produkcyjnej w Europie oraz zainwestować w nowe rozwiązania, m. in. w technologię chłodzenia dwutlenkiem węgla. W czasie targów Climatizacion 2017 Panasonic przedstawił także nowości w obszarze systemów HVAC. Pojawiły się wśród nich: VRF Smart Connectivity, interfejs do zarządzania energią w budynkach komercyjnych, który został stworzony wspólnie przez Panasonic oraz Schneider Electric i aplikację do transmisji danych za pomocą światła – Light ID.

 

VRF Smart Connectivity to prosty interfejs. Do jego celów należy monitorowanie i optymalizacja pracy m. in. systemów ogrzewania, wentylacji, oświetlania czy bezpieczeństwa. Rozwiązanie to umożliwia bezpośrednią komunikację szeregową między systemami zarządzania budynkiem i kontrolerami pokojowymi Schneider Electric a urządzeniami Panasonic VRF. W całości połączone sterowanie systemami Panasonic ECOi jest możliwe za pośrednictwem kabla, bez wykorzystania pośrednich bramek lub bezprzewodowo przy użyciu standardu ZigBee. Co więcej interfejs może działać jako samodzielna jednostka, która oferuje w standardzie wyjście BACNET. Posiada wtedy dotykowy ekran wyświetlający informacje w 20 językach. Jednostka jest wyposażona w czujnik temperatury i wilgotności względnej. Ponadto może być bezprzewodowo połączona z czujnikami: ściennym, sufitowym, czujnikiem drzwi i poziomu CO2. Jeśli chodzi o Light ID jest to opatentowana przez Panasonic technologia przekazywania danych za pomocą światła. Prototyp Light ID został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów i jest on dedykowany systemom klimatyzacyjnym. Technologia działa podobnie do kodów QR. Jednak dane są przekazywane za pośrednictwem diod LED – w tym przypadku poprzez panel sterujący urządzenia klimatyzacyjnego – i odbierane za pomocą kamery smartfonu, albo innego urządzenia mobilnego, wyposażonego w odpowiednią aplikację. To rozwiązanie zapewni użytkownikowi lub instalatorowi prosty sposób wyświetlania na ekranie telefonu bądź tabletu szczegółowych informacji na temat pracy systemu.