[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

7 wskazówek dla firm HVAC

Opublikowano: 14.12.2017

image

Działasz w branży sanitarnej i oferujesz usługi związane z klimatyzacją, wentylacją lub ogrzewaniem? Jednym słowem – rozwijasz biznes w segmencie HVAC? W takim razie poznaj 7 wskazówek, które pozwolą Ci zoptymalizować pracę i poprawić efektywność, a co za tym idzie – zwiększyć liczbę klientów i zyski.


1. Nieustannie rozwijaj umiejętności

Jakość usług Twojej firmy zależy bezpośrednio od umiejętności – Twoich oraz pracowników. Większość błędów, nieudanych realizacji i wadliwych serwisów to efekt braku niezbędnych kompetencji. Aby unikać tego podstawowego ryzyka, postaw na szkolenia i ciągły rozwój. Naprawdę opłaca się inwestować w umiejętności, certyfikaty, kursy. Zwłaszcza że możesz liczyć na dofinansowanie, a samo działanie na rzecz rozwoju zapobiega częstym błędom w trakcie codziennej pracy dla klientów.


2. Wybieraj optymalne metody promocji

Współcześnie istnieje bardzo wiele form komunikacji i promocji własnej działalności. Problem w tym, że nie zawsze odpowiednio dobieramy kanały. Usługi HVAC są specyficzne i wymagają odpowiedniego podejścia do reklamy. Świetne działanie ma marketing szeptany i wirusowy, czyli ni mniej, ni więcej jak dobra opinia wśród klientów, którzy polecają Cię swoim znajomym. Znakomite efekty przynosi również nawiązywanie kluczowych relacji i tworzenie swoistej sieci pozytywnie rozumianych znajomości. Media społecznościowe? Warto dopasować ich możliwości do swojej działalności. Raczej na pewno nie przyda Ci się Twitter, ale Facebook – już bardziej. Wczuj się w potrzeby swojego klienta i jego sposób korzystania z mediów. Wtedy zrozumiesz, jak do niego dotrzeć, żeby zachęcić do współpracy.


3. Wykorzystuj czas wolny od natłoku zleceń
Branża HVAC jest o tyle specyficzna, że popyt na usługi oferowane w jej ramach obserwuje się przede wszystkim zimą lub latem. Gdy dokucza nam upał, chcemy instalować wentylację i klimatyzację. Z kolei w mroźne dni częściej myślimy o wymianie pieca czy kaloryferów. Wiosna i jesień to czas przestoju i przerwa od natłoku zamówień. Jednocześnie znakomita okazja do skupienia się na kilku obszarach działalności. Właśnie wtedy warto zorganizować szkolenia, przygotować się do sezonu pod względem promocji, a także częściej wykonywać serwisy i usługi konserwacyjne, które również generują zyski.


4. Znajduj czas dla klienta
To wskazówka bardzo uniwersalna, pasująca nie tylko do działalności skupionej wokół HVAC. Jako klienci, bardzo nie lubimy sytuacji, w których potrzebujemy danej usługi, a firma „nie może”, „nie ma czasu”, „jest zajęta”, „zawalona terminami”. To prawda – trwa sezon, ale co nas to obchodzi? W ten sposób bardzo łatwo stracić potencjalnego klienta i okazję do zarobku. Wiemy, że prowadzenie przedsiębiorstwa nie jest najłatwiejsze, a większa efektywność wymaga przede wszystkim zatrudnienia kolejnych pracowników. Ale... skoro to się opłaca? Przygotuj się na „gorączkę sezonu”, dbając o taką liczbę wykwalifikowanych pracowników, żeby zawsze zrealizować zamówienie, nawet jeżeli wysyłasz serwisy w kilka, kilkanaście miejsc naraz. To właśnie miara rozwoju firmy, prawda?


5. Traktuj wyjątkowo każdego klienta
W świecie usług bardzo cenione jest indywidualne podejście i utrzymywanie dobrych relacji. Jeśli chcesz, aby klient polecał Twoją działalność, nie wystarczy szybki, tani i fachowy serwis. Znaczenie mają drobne gesty, jak chociażby krótka, ale serdeczna rozmowa albo profit w rodzaju rabatu dla stałego klienta, darmowa wymiana części czy konserwacja gratis. Oszacuj, jaki bonus dla klienta nie naraża Twojego budżetu, ale pamiętaj o umacnianiu relacji, tak żeby klient zawsze wracał do Ciebie i polecał właśnie Twoją firmę.


6. Pamiętaj, że „winter is coming”
Kultowy już cytat z serialu „Gra o Tron” o tym, że zbliża się zima, znakomicie oddaje atmosferę, jaka panuje w większości firm zajmujących się usługami HVAC. Zanim rozdzwonią się telefony z prośbą o szybką wymianę pieca czy naprawę ogrzewania, dobrze przygotuj się do sezonu. Wiesz, że zima potrafi zaskoczyć, na przykład skrajnie niskimi temperaturami i niekorzystnymi warunkami drogowymi. Zabezpiecz samochody, przygotuj ciepłe stroje i odpowiednie wyposażenie dla pracowników i dokładnie zaplanuj harmonogram pracy, która może być utrudniona opadami śniegu czy zakorkowanymi ulicami.


7. Zoptymalizuj komunikację i kontrolę pracowników
Żeby usługi związane z klimatyzacją, ogrzewaniem czy wentylacją przynosiły duże zyski, Twoja działalność powinna zostać dopracowana do perfekcji. Jak to zrobić? Korzystając z nowoczesnych technologii! Jedną z najskuteczniejszych koncepcji jest wdrożenie do codziennej pracy narzędzia, które pozwala na jednoczesną komunikację, wyznaczanie zadań, zmienianie tras, podgląd postępów, generowanie raportów czy przesyłanie plików. Jeżeli pracownicy biurowi i terenowi są połączeni w sposób wygodny i czytelny dla obu stron, każde zlecenie przebiega płynniej, szybciej i skuteczniejszej. Twoi klienci są bardziej zadowoleni, a Ty oszczędzasz czas i pieniądze, jednocześnie analizując działalność na bieżąco i w szerszej perspektywie. Zainwestuj w kompleksowy system, który odmieni oblicze Twojej firmy!



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Terian Network

E-mail: info@terian.net

Tel: + 48 58 690 70 15
Adres:
Al.Niepodległości, 942
81-862 Sopot

Dlaczego warto przejść na FSM (Field Service Managment).

Katalog firm

  • Ingersoll-Rand Polska

    Trane, działający w ramach grupy kapitałowej Ingersoll Rand, jest globalnym d…
    Ingersoll-Rand Polska
  • Daikin

    Daikin jest światowym liderem na rynku rozwiązań klimatyzacyjnych, chłodniczy…
    Daikin
  • Klimatyzacja Warszawa

    Klimatyzacja, Wentylacja - świadczymy usługi montażu oraz serwisu klimatyzacj…
    Klimatyzacja Warszawa

Pomoce projektowe