[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

10 zasad dla nowoczesnych firm serwisowych i usługowych.

Opublikowano: 07.12.2017

image

Prowadzenie firmy serwisowej zawsze wymagało specyficznego podejścia i szczególnego zaangażowania wszystkich pracowników. Współcześnie zachodzą jednak na tyle dynamiczne zmiany, że wprowadzanie nowych standardów stało się wręcz obowiązkiem. Dowiedz się, na które praktyki, najlepsze dla Twojego biznesu, postawić, aby cieszyć się większą efektywnością i lepszym wizerunkiem w oczach klientów oraz kontrahentów.

Żyjemy w świecie usług
Zdaniem wielu socjologów, a także obserwatorów życia społecznego, od wielu dekad żyjemy w epoce postindustrialnej, stanowimy społeczeństwo poprzemysłowe. Co to oznacza? Produkcja przestała być główną, dominującą gałęzią ekonomii. Dziś liczą się przede wszystkim informacja i jej przetwarzanie oraz tysiące usług realizowanych nie tylko przez duże korporacje, ale również średnie i małe przedsiębiorstwa. Takie jak Twoja. Jeżeli prowadzisz biznes oparty o świadczenie usług, poprzez pracowników terenowych reagujesz na zgłoszenia i pilne zlecenia, dostrzegasz, jak wielką rolę odgrywa Twoja działalność w życiu lokalnej lub ogólnopolskiej społeczności.
Jeszcze nigdy satysfakcja klienta nie była tak ważna jak obecnie. Dzięki rozwojowi mediów, reklamy i dostępu do informacji wszyscy staliśmy się bardziej wymagający, selektywni. Wiemy, że mamy wybór, jeśli chodzi o zakupy czy zamawianie usług. W dobie internetu nie jesteśmy już zdani wyłącznie na najbliższe otoczenie i przedsiębiorców, którzy niekoniecznie rzetelnie podchodzą do swojej działalności.
Dlatego przy zachowaniu rachunku ekonomicznego stopniowo dążysz do zwiększenia poziomu zadowolenia klienta. To przekłada się na większe zyski i lepszy wizerunek, który trudniej się buduje, niż osłabia. Podejmujesz wysiłek każdego dnia, aby zwiększyć efektywność i poziom świadczonych usług, ale być może wciąż potrzebujesz świeżych inspiracji. Sprawdź, jakie dobre praktyki i nowe zasady dla firm serwisowych funkcjonują w dzisiejszym świecie. Jednocześnie poznaj kilka wskazówek, które pozwalają odświeżyć perspektywę i znaleźć skuteczne rozwiązania dla własnego biznesu.



1. Pamiętaj, że jesteś oceniany
Jedno z badań wskazało, że 45% klientów dzieli się w mediach społecznościowych złymi wrażeniami o świadczonej usłudze, podczas gdy jedynie 30% jest skłonna pochwalić firmę, która dobrze wykonała swoje zadanie. Częściej krytykują, niż chwalą – znamy to z życia codziennego. Pozostaje starać się o zadowolenie klientów, aby choćby na Facebooku czy forach internetowych nie miały prawa pojawiać się jednoznacznie krytyczne głosy. Na pocieszenie – z badań wynika także, że nieco chętniej czytamy recenzje pozytywne niż negatywne.


2. Pamiętaj, że wszystko jest utrwalane
Żyjemy w czasach dominującej roli obrazu. Miliony ludzi na całym świecie trzymają w kieszeni telefony komórkowe, które mają multum funkcji – chociażby aparat, kamerę, dyktafon i dostęp do Internetu. Łatwo wyciągnąć odpowiednie wnioski. Każda źle przeprowadzona usługa może być nagrana lub utrwalona w inny sposób, a materiał trafić błyskawicznie do sieci. Jeżeli zostanie „wirusowo” rozpowszechniony w mediach społecznościowych – katastrofa wizerunkowa wisi w powietrzu. Uczul na to pracowników i zawsze reaguj na podobne sytuacje.


3. Zawsze możesz stracić zlecenie
Z badań, ale i z codziennej praktyki warto wynieść również inną lekcję. Mianowicie źle wykonana usługa może skutkować natychmiastową utratą klienta. Obojętnie, czy mówimy o firmie transportowej, informatycznej, czy serwisowej – jedna wpadka i strata wydaje się pewna. W dobie tak silnej konkurencji nie można sobie pozwalać na odpływ klientów.


4. Zrozum, dlaczego jesteś źle oceniany
Zastanawiasz się, jakie są podstawowe przyczyny negatywnej oceny Twojej usługi? Prawdopodobnie, kwestia dotyczy:

  • zbyt długiego czasu oczekiwania na realizację;
  • nierozwiązania do końca problemu, z jakim zadzwonił klient;
  • przerzucania odpowiedzialności za złą realizację na inne osoby.
5. Zoptymalizuj komunikację i efektywność usług
Przejdźmy do konkretnych rozwiązań. Wydaje Ci się, że nie da się świadczyć usług szybciej i sprawniej? Że pewne bariery komunikacyjne są nie do pokonania? Że nie możesz mieć bieżącej kontroli nad pracownikami? Na wszystkie te wątpliwości odpowiadają nowoczesne systemy i aplikacje skupiające w sobie wiele funkcji.
Korzystając z lokalizacji GPS w pojazdach, możesz śledzić w czasie rzeczywistym trasy swoich pracowników. Za pomocą komunikatora w urządzeniu mobilnym przesyłać, zmieniać lub wyznaczać zadania, monitorując postępy i realizację poszczególnych etapów. Usprawnienie komunikacji, a także połączenie jej z narzędziami do tworzenia raportów i statystyk ułatwia codzienną pracę całego zespołu i usprawnia znajdowanie unikatowych rozwiązań na przyszłość.


6. Automatyzuj procesy
Aby wygrać z czasem i wymaganiami klientów, a jednocześnie nie narażać się na zbędne koszty i pomyłki, warto postawić na automatyzację wszystkich możliwych procesów. Czasami oznacza to dość radykalne zmiany w firmie, szczególnie jeżeli jest prowadzona od wielu lat tradycyjnymi metodami. Okazuje się jednak, że odpowiednia automatyzacja pozwala zmniejszyć koszty, a zarazem zwiększyć efektywność i jakość świadczonych usług. Nie chodzi o to, że maszyna góruje nad człowiekiem. Po prostu jeżeli przejmuje na siebie realizację żmudnych, mało istotnych i powtarzalnych zadań, pracownik może skupić się przede wszystkim na swoich kompetencjach i kluczowych wyzwaniach.


7. Integruj narzędzia
W powyższych punktach często wskazujemy na konieczność unowocześnienia przedsiębiorstwa poprzez wykorzystanie współczesnych, mobilnych narzędzi. Pamiętaj jednak, aby dążyć nie tyle do wchodzenia w kilka systemów jednocześnie, co do spajania wszystkiego w ramy jednego. Integracja komunikacji i innych zadań pracowników biurowych i terenowych pozwala świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Warto wiedzieć, że istnieją już bardzo szerokie narzędzia i systemy dla firm, które spajają funkcjonalność nawet kilkunastu osobnych aplikacji.


8. Korzystaj z opinii klienta
Recenzji klientów, o których wspominaliśmy na początku, nie warto się bać. Wręcz przeciwnie, opłaca się skorzystać z tego, że każdy ma prawo do oceny świadczonej usługi. Dlatego współczesny przedsiębiorca powinien zasięgać opinii swoich klientów, aby dowiedzieć się, co jeszcze można poprawić, na które elementy zwrócić uwagę. Media społecznościowe czy nowoczesne aplikacje, w które wyposażani są pracownicy terenowi, sprzyjają zdobywaniu błyskawicznych i czytelnych opinii i przetwarzaniu ich na potrzeby wewnętrznych analiz. Swoją drogą, chyba wszyscy odczuwamy większe zaufanie do usługodawców, którzy wychodzą nam naprzeciw, prawda?


9. Żelazna reguła: usprawnianie się opłaca
Zasady, o których mówimy; sugestie, żeby automatyzować usługi, skuteczniej się komunikować czy większą uwagę poświęcać klientowi są naprawdę opłacalne. Jeżeli wykorzystasz potencjał, jakie daje nowoczesne podejście do biznesu, Twoje usługi zaczną przynosić większe zyski. Przekonaj się o tym, sięgając po systemy i praktyki, które sprawdzają się na całym świecie.


10. Zawsze przez pryzmat firmy
Pewne reguły są stałe, takie jak efektywność poprzez kontrolę, automatyzację i wydajną komunikację. Z drugiej strony, każda firma ma swoje własne DNA, swój własny, niepowtarzalny charakter (i dobrze, aby nad taką tożsamością pracować). Dlatego warto wzorować się na najlepszych, sięgając po sprawdzone rozwiązania, ale jednocześnie zawsze myśleć o indywidualnych korzyściach firmy, poprzez którą świadczysz usługi. Nie można też zapominać o lokalnym kontekście i środowiskowych uwarunkowaniach.



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Terian Network

E-mail: info@terian.net

Tel: + 48 58 690 70 15
Adres:
Al.Niepodległości, 942
81-862 Sopot

Katalog firm

  • Swegon

    Swegon Sp. z o.o. to polska część szwedzkiego koncernu Swegon, który j…
    Swegon
  • KIRA

    Firma KIRA jest oficjalnym dystrybutorem urządzeń klimatyzacyjnych koreańskie…
    KIRA
  • Refsystem

    Refsystem to silnie rozwijająca się firma, która działa w branży wenty…
    Refsystem

Produkty