[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja



Bębnowy odsysacz spalin Boss

Opublikowano: 29.12.2014
image


Zastosowanie

Bębnowe odsysacze typu BOSS przeznaczone są do efektywnego usuwania spalin emitowanych przez układy wydechowe pojazdów samochodowych w trakcie prób silnikowych, regulacji i diagnostyki. Stosowane są w zajezdniach, garażach, stacjach obsługi samochodów. Przy ekonomicznie optymalnym wyciągu powietrza i prostej obsłudze pozwalają usunąć całość emitowanych spalin na zewnątrz. Mogą być montowane bezpośrednio do stropu oraz do ścian lub słupów za pośrednictwem wsporników ściennych. Urządzenia mogą współpracować z następującymi wentylatorami:

 

 

  • wentylatorami FA mocowanymi bezpośrednio do urządzenia
  • wentylatorami WP-E mocowanymi do niezależnego wspornika ściennego
  • wentylatorami dachowymi WP-D

 

 

Budowa

Odsysacz bębnowy składa się z obrotowego bębna z nawiniętym przewodem elastycznym zakończonym ssawką, którą mocuje się do rury wydechowej pojazdu. Ssawka podsysa powietrze z otoczenia i miesza je ze spalinami, obniżając ich temperaturę. Odsysacze bębnowe są przystosowane do nawijania przewodu elastycznego o średnicy 100 mm (do samochodów osobowych), 125 mm (do samochodów do dmc. 3,5 t), 150 i 200 mm (do samochodów ciężarowych). Dobór średnicy przewodu uzależniony jest od pojemności silnika pojazdu oraz jego prędkości obrotowej.

We wszystkich odsysaczach swobodny zwis przewodu elastycznego, po jego całkowitym nawinięciu, wynosi 1,5 do 2 m.

 

Urządzenia są produkowane z dwoma rodzajami napędu bębna:

1. Typ C – ze sprężynowym napędem nawijania przewodu. Odwijanie przewodu odbywa się ręcznie, natomiast nawijanie jest samoczynne przy pomocy mechanizmu sprężynowego. Wyposażeniem odsysacza jest:

  • hamulec taśmowy spowalniający prędkość przewodu elastycznego podczas nawijania
  • mechanizm zapadkowy (areter) blokujący przewód elastyczny po jego rozwinięciu w żądanym położeniu
  • stoper gumowy zakładany na przewód elastyczny, umożliwiający zatrzymanie przewodu po jego nawinięciu

2. Typ E – z elektrycznym napędem odwijania i nawijania przewodu elastycznego. Wewnątrz bębna nawojowego znajduje się elektryczny silnik nawrotny o niewielkiej mocy i wolnych obrotach.

 

Oba typy mogą być wyposażone w przepustnicę, która samoczynnie otwiera się i zamyka podczas rozwijania i nawijania węża. Pozwala to na zastosowanie mniejszego wentylatora, gdy odsysacze podłączone są do wspólnej magistrali, a współczynnik jednoczesności ich użytkowania jest mniejszy od 1.

 

UWAGA: Do wentylatorów obsługujących odsysacze typu C należy stosować aparaturę elektryczną.

 

Do wentylatorów obsługujących odsysacze typu E należy stosować zespól elektryczny typ ZE, który jednocześnie służy do sterowania napędem bębna.
 


 



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Masterflex

E-mail: info@masterflex.pl

Tel: +48 24 366 38 60
Fax: +48 24 366 97 70
Adres:
Długa 51
09-400 Płock


Odciągi spalin w warsztatach samochodowych

Czy wiesz, że...

Odciągi spalin służą do odebrania i usunięcia z danego miejsca gazów będących produktem spalania. Jednocześnie wywiewają nadmiar gorących gazów i powietrza, polepszając komfort pracy na stanowisku. Najczęściej stosujemy odciągi spalin samochodowych oraz gazów ze stanowisk spawania i lutowania. Z kolei najczęściej usuwane gazy przez odciągi to tlenek i dwutlenek węgla oraz para wodna będąca efektem spalania. Tlenek węgla ( CO ) jest bezbarwnym i bezwonnym gazem będącym efektem spalania niecałkowitego. Spaliny samochodowe zawierają go od 4 do 13%. Zatrucie organizmu tym niebezpiecznym gazem polega na wiązaniu tlenku węgla z hemoglobiną, przy jednoczesnym wyparciu tlenu z tego połączenia. W ten sposób zostaje zaburzone oddychanie, co może prowadzić do śmiertelnego zatrucia. Dwutlenek węgla ( CO2 ) tak jak para wodna jest efektem spalania całkowitego. Jest gazem obojętnym. Coraz częściej stosuje się automatykę z czujnikami CO i CO2, które sterują wydajnością wentylatorów wywiewnych. Aby zapobiec toksycznemu działaniu spalin samochodowych w pomieszczeniach takich jak garaże czy warsztaty można stosować mobilne lub wiszące odciągi spalin. Są one przeznaczone do bezpośredniego usuwania spalin z rur wydechowych pojazdów w trakcie diagnostyki. W celu wyprowadzenia spalin na zewnątrz stosuje się typowe dla wentylacji kształtki i rury wentylacyjne. Oczywiście odsysacze różnych producentów mają różne konstrukcje, których wspólnym mianownikiem jest ssawka zapewniająca odpowiedni odciąg spalin z rury wydechowej bądź stanowiska pracy. To bardzo ważne, aby była ona zainstalowana w sposób szczelny. Kolejnym elementem wspólnym dla wszystkich odciągów jest elastyczny przewód odprowadzający spaliny, o odporności nawet do 300˚C. Tematy związane z odsysaczami to: narzędzia diagnostyczne, wentylatory, rury wentylacyjne, BHP, wentylatory.

Katalog firm

  • Masterflex

    Jesteśmy jednym z najpopularniejszych producentów elastycznych węży we…
    Masterflex