Samochodowe agregaty chłodnicze Typ XARIOS200

Samochodowe agregaty chłodnicze marki CARRIER TRANSICOLD

 

Zakres temperatur w chłodni:od 0ºC do 4ºC (dla kubatury 18 - 20 m³)-20ºC (dla kubatury 13 m³).

 

Najczęściej stosowane w średniej wielkości autach dostawczych:

  • Renault Master 120,
  • VW Lt35,
  • Mitsubishi Canter,
  • Citroën Jumper,
  • Iveco 35,
  • Daf 120.

 

Samochodowe agregaty chłodnicze charakteryzują się prostą i sprawdzoną konstrukcją oraz niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Przeznaczone są do montażu w szerokiej gamie pojazdów, zarówno tych najmniejszych, jak i dużych tirów.

 

W skład kompletnego urządzenia wchodzą:

  • parownik (element umieszczony wewnątrz zabudowy),
  • skraplacz (wymiennik umocowany na zewnątrz pojazdu nad kabiną kierowcy),
  • sterownik z wyświetlaczem cyfrowym umieszczonym w kabinie kierowcy w dogodnym miejscu,
  • uchwyt (mocujący sprężarkę agregatu),
  • główne zabezpieczenie prądowe sprężarki.

 

Agregaty chłodnicze można podzielić na dwa typy:

  • zasilane z silnika w czasie jazdy,
  • zasilane z silnika w czasie jazdy i postoju.

 

Wszystkie urządzenia napełnione są ekologicznymi czynnikami chłodniczymi typu R134A dla temperatur plusowych oraz R404A dla minusowych. Każdorazowy dobór urządzeń uzależniony jest od kubatury zabudowy, jej izolacji, rodzaju zasilania agregatu oraz temperatury wewnątrz izotermy. Bardzo ważnym osiągnięciem w dziedzinie chłodnictwa transportowego jest to, że agregaty mogą przez cały rok utrzymywać w izotermie temperaturę w dodatnich zakresach np. +10°C do +22°C, nawet podczas 20. stopniowych mrozów. Takie rozwiązania stosuje się w transporcie lekarstw, różnego rodzaju komponentów oraz ziół. Jako pierwsza takie rozwiązanie wprowadziła firma Carrier Transicold, która zadbała o to, aby taki system był bezawaryjny.