Zakres temperatur w chłodni:
Najczęściej stosowane w największych samochodach dostawczych np. Man seria 8000 i 10000, Fiat Ducato, Iveco Tector, Renault Master, Renault Mascott, Mercedes Atego. Samochodowe agregaty chłodnicze charakteryzują się prostą i sprawdzoną konstrukcją oraz niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Przeznaczone są do montażu w szerokiej gamie pojazdów, zarówno tych najmniejszych, jak i dużych tirów.
W skład kompletnego urządzenia wchodzą:
Agregaty chłodnicze można podzielić na dwa typy:
Wszystkie urządzenia napełnione są ekologicznymi czynnikami chłodniczymi typu R134A dla temperatur plusowych oraz R404A dla minusowych. Każdorazowy dobór urządzeń uzależniony jest od kubatury zabudowy, jej izolacji, rodzaju zasilania agregatu oraz temperatury wewnątrz izotermy. Bardzo ważnym osiągnięciem w dziedzinie chłodnictwa transportowego jest to, że agregaty mogą przez cały rok utrzymywać w izotermie temperaturę w dodatnich zakresach np. +10°C do +22°C, nawet podczas 20. stopniowych mrozów. Takie rozwiązania stosuje się w transporcie lekarstw, różnego rodzaju komponentów oraz ziół.