[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja



Wigmors: Uszczelniacz mikro-nieszczelności Super Seal Pro

Opublikowano: 15.06.2010
image

Super Seal Pro to preparat do ciągłego uszczelniania mikro-ubytków w układach klimatyzacji samochodowych. Uszczelnia nieszczelności powstałe w skraplaczach, chłodnicach, akumulatorach, sprężarkach, uszczelkach, o-ringach, rurach metalowych i gumowych wężach. 


Po zaaplikowaniu do systemu, przemieszcza się wraz z olejem i czynnikiem w instalacji. W suchym strumieniu czynnika pozostaje stabilny nie zmieniając swojego stanu. Jednak w przypadku wykrycia miejsca nieszczelności, wchodzi w reakcję z wilgocią znajdującą się w powietrzu i formuje twardą powłokę, uszczelniając w ten sposób nieszczelność (czynnik chłodniczy, ulatniając się z systemu, ochładza temperaturę otoczenia do punktu rosy, co powoduje osadzenie się mikro kropelek wody w obrębie miejsca nieszczelności).

 

Jedna aplikacja Super Seal Pro wystarcza na uszczelnienie wielu miejsc nieszczelności. Preparat pozostaje w systemie przez wiele lat zabezpieczając system przed przyszłymi mikro-nieszczelnościami. Ciśnienie, temperatura i brak wilgoci w systemie zabezpieczając przed utwardzeniem się preparatu wewnątrz systemu.


Super Seal Pro przeznaczony jest do wszystkich typów samochodowych układów klimatyzacji. Jest kompatybilny z czynnikami chłodniczymi R134a a także R12 i R22. Nie może natomiast zostać użyty do układów stacjonarnych (dla których przeznaczony jest analogiczny w działaniu Super Seal ACR).


Super Seal Pro zawiera środki konserwujące, wydłużające żywotność uszczelek, węży i innych elementów gumowych i polimerowych. Dzięki składnikom osuszającym eliminuje wilgoć w systemie. Podnosi wydajność instalacji klimatyzacyjnej, pozwala oszczędzić czas, pieniądze, oraz środowisko - zabezpieczając przed emisją czynnika do atmosfery.


Technologia jaką wykorzystuje Super Seal Pro jest od dawna używana w wykrywaniu nieszczelności podziemnych linii transmisji gazu, rur, zbiorników, sprężarek i zbiorników ciśnieniowych. Jednak dopiero teraz znalazła zastosowanie w uszczelnianiu układów klimatyzacyjnych.



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Wigmors

E-mail: biuro@wigmors.pl

Tel: +48 71 326 50 00
Fax: +48 71 326 50 01
Adres:
Irysowa 5
51-117 Wrocław


Coolmarket: Typowe uszkodzenia sprężarek klimatyzatorów samochodowych

Czy wiesz, że...

Jedną z najczęściej spotykanych nieprawidłowości w funkcjonowaniu klimatyzacji samochodowej jest nieszczelność w obiegu czynnika chłodniczego. Lokalizacja nieszczelności klimatyzacji oraz jej usunięcie to zadanie dla fachowców, dlatego należy pamiętać o tym, aby nie wykonywać tego na własną rękę. Nieszczelność jest zazwyczaj wynikiem drgań jakim poddawane jest auto w czasie jazdy. Gumowe elementy układu klimatyzacji pochłaniają te drgania, jednak nie jest to materiał na tyle trwały, aby zapewnić ciągłą ochronę. Zużywające się elementy, takie jak uszczelki, przewody oraz elementy złączne mogą być przyczyną nieszczelności układu. Innym powodem powstawania nieszczelności może być obecność wody w układzie, która w zetknięciu z aluminiowymi rurkami i skraplaczem powoduje korozję i brak szczelności instalacji. Między innymi właśnie dlatego nie należy sprawdzać szczelności zwykłym powietrzem, ponieważ zawiera zbyt dużo wilgoci. Lokalizacja nieszczelności jest przeprowadzana na różne sposoby: • Przy użyciu gazu: wykorzystuje się hel i wodór oraz detektor o dużej czułości, pozwalający wykryć nawet najmniejszą nieszczelność rzędu 2 gramów na rok. Minusem są wysokie koszty tej metody; • Przy użyciu ciśnienia; sprawdzanie odbywa się poprzez pomiar spadku ciśnienia w obwodzie układu. Pusty układ zostaje wypełniony azotem z butli pod odpowiednim ciśnieniem, a następnie kontroluje się jego poziom; • Przy użyciu piany: popularna metoda polegająca na użyciu pieniącego się środka chemicznego w celu pokrycia wszystkich złączeń i przewodów. Zakładając, że w układzie nadal jest ciśnienie w miejscach dużej nieszczelności pojawi się piana. Niestety metoda ta jest nieskuteczna wobec małych nieszczelności; • Przy użyciu detektora nieszczelności: sonda detektora bada skład gazu przy domniemanym miejscu nieszczelności. Proste i szybkie w obsłudze detektory mogą wskazywać błędne odczyty, ponieważ niektóre z nich wykrywają gazy pochodzące z innego źródła niż układ, np. opary paliwa; • Przy użyciu światła UV i kontrastu: metoda ta polega na wprowadzeniu do układu fluorescencyjnego środka chemicznego, następnie cały układ zostaje oświetlony a ewentualne miejsca nieszczelności świecą w świetle ultrafioletowym.

Katalog firm

Narzędzia diagnostyczne