[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja




Coolmarket: Typowe uszkodzenia sprężarek klimatyzatorów samochodowych

Czy wiesz, że...

Jedną z najczęściej spotykanych nieprawidłowości w funkcjonowaniu klimatyzacji samochodowej jest nieszczelność w obiegu czynnika chłodniczego. Lokalizacja nieszczelności klimatyzacji oraz jej usunięcie to zadanie dla fachowców, dlatego należy pamiętać o tym, aby nie wykonywać tego na własną rękę. Nieszczelność jest zazwyczaj wynikiem drgań jakim poddawane jest auto w czasie jazdy. Gumowe elementy układu klimatyzacji pochłaniają te drgania, jednak nie jest to materiał na tyle trwały, aby zapewnić ciągłą ochronę. Zużywające się elementy, takie jak uszczelki, przewody oraz elementy złączne mogą być przyczyną nieszczelności układu. Innym powodem powstawania nieszczelności może być obecność wody w układzie, która w zetknięciu z aluminiowymi rurkami i skraplaczem powoduje korozję i brak szczelności instalacji. Między innymi właśnie dlatego nie należy sprawdzać szczelności zwykłym powietrzem, ponieważ zawiera zbyt dużo wilgoci. Lokalizacja nieszczelności jest przeprowadzana na różne sposoby: • Przy użyciu gazu: wykorzystuje się hel i wodór oraz detektor o dużej czułości, pozwalający wykryć nawet najmniejszą nieszczelność rzędu 2 gramów na rok. Minusem są wysokie koszty tej metody; • Przy użyciu ciśnienia; sprawdzanie odbywa się poprzez pomiar spadku ciśnienia w obwodzie układu. Pusty układ zostaje wypełniony azotem z butli pod odpowiednim ciśnieniem, a następnie kontroluje się jego poziom; • Przy użyciu piany: popularna metoda polegająca na użyciu pieniącego się środka chemicznego w celu pokrycia wszystkich złączeń i przewodów. Zakładając, że w układzie nadal jest ciśnienie w miejscach dużej nieszczelności pojawi się piana. Niestety metoda ta jest nieskuteczna wobec małych nieszczelności; • Przy użyciu detektora nieszczelności: sonda detektora bada skład gazu przy domniemanym miejscu nieszczelności. Proste i szybkie w obsłudze detektory mogą wskazywać błędne odczyty, ponieważ niektóre z nich wykrywają gazy pochodzące z innego źródła niż układ, np. opary paliwa; • Przy użyciu światła UV i kontrastu: metoda ta polega na wprowadzeniu do układu fluorescencyjnego środka chemicznego, następnie cały układ zostaje oświetlony a ewentualne miejsca nieszczelności świecą w świetle ultrafioletowym.

Katalog firm

  • Rywal-RHC Sp. z o. o./Technika Lutownicza

    RYWAL-RHC oferuje materiały do lutowania oraz udziela specjalistyczno-technic…
    Rywal-RHC Sp. z o. o./Technika Lutownicza
  • Laser

    Spółka Laser sp. z o.o. sp. k.  z siedzibą w Łodzi powstała w cel…
    Laser
  • AWAX

    Firma AWAX rozpoczęła swoją działalność w 1985 r. od świadczenia usług w zakr…

Narzędzia diagnostyczne