Parkowanie w cieniu

W większości systemów parownik jest zintegrowany z nagrzewnicą. Oznacza to, że klimatyzację można wykorzystywać przez cały rok do chłodzenia kabiny latem, a do wysuszania ciepłego powietrza zimą. W temperaturach około plus 4-5 st. C jednak często jej użyteczność się kończy, ponieważ niektórzy producenci stosująjej automatyczne wyłączanie.

Aby uzyskać gorące, ale suche powietrze w kabinie, należy włączyć klimatyzację i ustawić ogrzewanie na maksimum. Powstały w ten sposób strumień suchego, ale ciepłego powietrza błyskawicznie usuwa zaparowanie z szyb. Jeszcze większą skuteczność tego procesu uzyskamy przez skierowanie nawiewu na przednią szybę.

W pojazdach, które są wyposażone w opcję zamkniętego obiegu powietrza należy pamiętać, by po wysuszeniu kabiny ponownie włączyć otwarty obieg powietrza.

Gdy na postoju pod samochodem wyposażonym w klimatyzację zauważymy niewielką kałużę wody nie oznacza to żadnego uszkodzenia. Jest to zjawisko normalne, związane z osuszaniem powietrza z pary wodnej (oziębiona ulega skropleniu i jest usuwana z pojazdu). 

źródło:www.regemet.com.pl