[ Zamknij ]

Nowe zasady dotyczące cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów na stronie Polityka Prywatności.


rejestracja

Skraplacz w układzie klimatyzacji samochodowej

Opublikowano: 23.06.2014

image

W układzie klimatyzacji samochodowej skraplacz służy przekazaniu do otoczenia ciepła, jakie czynnik chłodniczy przejął w parowniku i zyskał podczas sprężania. Podczas przepływu przez skraplacz para czynnika chłodniczego ulega stopniowo skropleniu.

 

W klimatyzacji samochodowej stosuje się zazwyczaj skraplacze chłodzone powietrzem, zbudowane z miedzi bądź aluminium. Budowę skraplacza tworzą rurki o przekroju okrągłym bądź owalnym, wyposażone w system żeber, tworzący zwartą konstrukcję. Najskuteczniejszą wymianę ciepła zapewnia największa powierzchnia zewnętrzna skraplacza przy najmniejszej prędkości przepływu powietrza chłodzącego.

 

BUDOWA SKRAPLACZA
Najpopularniejsze skraplacze składają się z wielu równoległych aluminiowych rurek, przez które przepływa czynnik chłodniczy w tym samym kierunku. Pomiędzy rurkami znajdują się aluminiowe żebra, poprzez które odbywa się wymiana ciepła z powietrzem chłodzącym. Na ściankach bocznych krańcowych montowane są kolanka. Celem tego elementu jest kierowanie czynnika chłodniczego do kolejnych partii równoległych przewodów rurowych. Pozwala to do uzyskania 30-40% skuteczniejszej wymiany ciepła niż w przypadku skraplacza ożebrowanego rurkami.

 

Prędkość przepływu czynnika przez skraplacz jest zależna od wielu czynników, między innymi prędkości jazdy pojazdem, pracy wentylatora silnika, pracy wentylatora skraplacza. Pojazdy często posiadają dodatkowy wentylator, który wytwarza niezbędny strumień powietrza. Przeważnie włączenie klimatyzacji wiąże się z równoczesnym włączeniem wentylatora.

 

Umiejscowienie skraplacza znajduje się przed chłodnicą wodną, by strumień powietrza wywołany ruchem pojazdu do przodu mógł całkowicie oddziaływać na tenże element.

 

 

 

Opracowanie redakcja www.klimatyzacja.pl, www.ogrzewnictwo.pl [AJ]
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.
Wykorzystane zdjęcia: Klimanovum.



KONTAKT wyślij zapytanie ofertowe

Biuro Obsługi Klienta

E-mail: biuro@klimatyzacja.pl

Tel: +48 42 653 57 03
Adres:
Morgowa 4
01-223 Łódź

Katalog firm

  • Laser

    Spółka Laser sp. z o.o. sp. k.  z siedzibą w Łodzi powstała w cel…
    Laser
  • Master Mot

    Master Mot -kompleksowe wyposażenie serwisów klimatyzacji samochodowyc…
    Master Mot
  • Chemours

    The Chemours Company (NYSE: CC) poprzez dziedzinę nauki, jaką jest chemia, st…
    Chemours

Produkty