Sprzedaż hurtowa czy detaliczna?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Zależy ona przede wszystkim od tego, czy odbiorca jest firmą, czy osobą prywatną, ile towaru chce zakupić, a także, do czego jest on mu potrzebny?

Hurtownie pozyskując towar, od różnych dostawców, ułatwiają oraz usprawniają ich przepływ. Dzięki nim staje się on dostępny dla każdego i to często od ręki. Hurtownie przeznaczają duże przestrzenie na składowanie towarów, co pozwala zamawiać im dużo większe ilości od producentów, uzyskując w ten sposób niższe ceny zakupu. To z kolei przekłada się na konkurencyjne ceny dla Klienta końcowego

Detalista natomiast nie obraca tak dużymi partiami. Może on więc sobie pozwolić na wyselekcjonowanie towaru. Hurtownie detalistom gwarantują zróżnicowane produkty, z różnych półek cenowych. Dzięki temu, każdy może się w niej zaopatrzyć, stosownie do posiadanego budżetu. Dla detalistów ważna jest bowiem świadomość marki i niskiej ceny, gdyż opiera się na powracających do niego klientach. Ma on jednak zwykle ograniczone miejsce do magazynowania towarów, a długo terminowe przechowywanie zakupionych towarów jest dla niego nieopłacalne. Oprócz hurtowni i detalistów jest jeszcze świadomy konsument, który sporadycznie potrzebuje konkretnych produktów i zależy mu na uzyskaniu możliwie niskiej ceny. Obecnie wybrane hurtownie otwarte są na klientów indywidualnych oraz na prowadzenie z nimi negocjacji cenowych.

Podstawową różnicą sprzedaży hurtowej i detalicznej jest więc ilość kupowanego bądź sprzedawanego towaru. Firmy budowlane dokonują zakupów w ilościach hurtowych na przykład elementów instalacyjnych czy urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Kupują je jednak w określonych ilościach, dokładnie takich, jakie są im potrzebne do wykonania zlecenia. Nie mogą sobie pozwolić na zakup większej liczby, a już na pewno na składowanie towaru. Często towar na daną inwestycję jest zamawiany w hurtowni, a potem odbierany partiami. Niemniej istotnym aspektem jest cena, możliwość zwrotu lub wymiany, a także kompleksowa obsługa. Idealnym rozwiązaniem dla tego typu działalności są właśnie branżowe hurtownie.

Daj się miło zaskoczyć w hurtowni

Hurtownie, zwłaszcza z branży wentylacyjno – klimatyzacyjnej to obecnie wykwalifikowani specjaliści. Po profesjonalnych hurtowniach można się spodziewać nie tylko oferty z nowościami na rynku w dobrej cenie, asortymentu wysokiej klasy, dużej dostępności towarów, ale także fachowej obsługi i profesjonalnego doradztwa.

Wiedza i doświadczenie

Hurtownie specjalistyczne prowadzą również szeroko pojęte doradztwo techniczne. Wynika to z posiadanej wiedzy technicznej oraz bardzo dobrej znajomości oferowanych produktów i niezbędnych akcesoriów. Warto skorzystać z porad działu technicznego w wybranej hurtowni, gdyż pracownicy codziennie obcują z produktami i urządzeniami. Oprócz tego chętnie dzielą się opiniami instalatorów oraz użytkowników. Zdania te są cennym źródłem informacji i potrafią być bardzo pomocne przy wyborze produktów. Warto też zajrzeć na strony internetowe hurtowni. Zwykle zamieszczone są na nich informację o wprowadzanych do oferty produktach oraz obowiązujących w danym momencie sezonowych promocjach. Można znaleźć tam również katalogi produktów oraz cenniki. Warto sprawdzić je przed wizytą w hurtowni stacjonarnej. Dodatkowo przy zakupie większych ilości w drodze negocjacji, można uzyskać spory upust lub wynegocjować rabaty na kolejne zakupy. Wybrane hurtownie, które obsługują również klientów indywidualnych, mają przygotowane dla nich specjalne zniżki.

Pogłębiaj swoją wiedzę, czytaj poradniki

Opracowanie: (WW) Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji portalu www.klimatyzacja.pl