Po szkole średniej wybrałam uczelnię techniczną - traktowałam to trochę jako wyzwanie.
W szkole średniej mówiono nam, że politechnikę kończą tylko nieliczni, że jest to trudna uczelnia i należy poświęcić wiele czasu i zaangażowania. Jestem ambitną osobą, dlatego postawiłam sobie za cel uzyskanie tytułu inżyniera – udało się.
Jak większość studentów marzyłam wtedy o karierze projektanta, przypadek jednak sprawił, że trafiłam do firmy handlowej i do sprzedaży. Zaczynałam na stanowisku wsparcia sprzedaży, następne były stanowiska techniczne, potem dopiero zauważyłam, że to sprzedaż mnie fascynuje i chciałabym sama prowadzić negocjacje i rozmawiać bezpośrednio z Klientem.
Do firmy LG doprowadziła mnie znowu ambicja – chciałam się piąć wyżej i być na stanowisku, które zapewnia mi samodzielność w działaniu, tak, aby sukces czy porażka były w większej mierze moją zasługą. Udało mi się to w LG. Obecnie spełniam się zawodowo i robię to, co daje mi satysfakcję, pracując przede wszystkim z ludźmi, którzy tworzą w firmie pozytywną atmosferę.
Przeważającą większość w tej branży stanowią rzeczywiście mężczyźni, wielokrotnie uczestniczę w spotkaniach, na których jestem jedyną kobietą. Wychodzę z założenia, że trzeba zwalczać stereotypy. Kobiety w naszej branży muszą dowieść, że mają wysokie kompetencje i kwalifikacje oraz że mogą być równie dobrymi partnerami w biznesie jak mężczyźni. Obecnie czasy się zmieniły i coraz więcej kobiet pracuje na najwyższych stanowiskach, będąc prezesami firm. Jako kobiecie łatwiej jest mi znaleźć z nimi wspólny język. Żartując być może jest to tzw. „solidarność jajników”.
Wśród pracodawców czasem jeszcze spotyka się niechęć do zatrudniania kobiet, ja mam to szczęście, że dano mi szansę pokazać się z najlepszej strony i udowodnić, że mogę osiągnąć sukces w powierzonych mi zadaniach. Wiem, że nie jestem oceniana ze względu na płeć, nikt nie daje mi też z tego względu ulg. W swojej pracy nigdy nie spotkałam się z dyskryminacją, uważam, że stało się to już naturalne, że pracuje w tej branży coraz więcej kobiet.
Tak. Jest nas niemało i powierzane są nam odpowiedzialne zadania. Od działu księgowości, kontroli finansowej przez wsparcie techniczne. W samym moim dziale klimatyzacji prawie 1/3 teamu stanowi płeć piękna i radzą sobie świetnie, będąc naprawdę wykwalifikowanymi i kompetentnymi specjalistkami.
Coraz więcej kobiet zajmuje odpowiedzialne stanowiska w firmach, nie odbiegając w żaden sposób od swoich kolegów, biorąc pod uwagę ich zaangażowanie w pracę oraz kwalifikacje zawodowe. W obecnych czasach jest to już normalnością i nikogo nie dziwi stanowisko kobiety jako inżyniera. Liczą się kompetencje i umiejętności. Mamy taki sam dostęp do wiedzy i różnego rodzaju szkoleń, chcieć to móc i sądzę, że każdemu należy dać szansę jeżeli wykazuje chęć zaangażowania. Na targach oraz spotkaniach branżowych widać nas coraz więcej, cieszy mnie to niezmiernie, ponieważ doskonale odnajduję się w pracy z kobietami i bardzo je cenię. Posiadamy ogromną wrodzoną empatię i umiejętności miękkie, które w naszej pracy są bardzo pomocne. Ponadto biorąc pod uwagę tryb życia niejednej z nas, mamy umiejętność robienia kilku rzeczy jednocześnie, nie wprowadzając tym samym chaosu do naszej pracy.
Jako Key Account Manager w firmie LG zajmuję się obsługą naszych kluczowych klientów. Buduję oraz rozwijam z nimi współpracę. Prowadzę negocjacje, uczestniczę w spotkaniach handlowych. Jestem twarzą firmy w kontaktach z Klientami. Praca z ludźmi daje mi ogromną satysfakcję, ponieważ mam do czynienia z całym wachlarzem różnych charakterów. Należy pamiętać, że do każdej osoby należy podejść w inny sposób, aby spełnić jego oczekiwania i aby z każdych negocjacji wyjść na pozycję win-win. Praca jako Key Account Manager pozwala mi robić to co lubię. Każdy sukces motywuje mnie do dalszego działania a porażka pomaga w rozwijaniu się zawodowo i dążeniu do osiągnięcia lepszych rezultatów w pracy.
Zawsze chciałam pracować w dużej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku. LG jest marką rozpoznawalną i bardzo silną wizerunkowo, obecną na rynku jako LG Polska już od 20 lat. Utrzymanie tak wysokiej pozycji wymaga ogromnego zaangażowania pracowników oraz utożsamiania się z firmą. Jest to dla mnie ogromne wyzwanie, aby zapewnić poziom obsługi na miarę takiej organizacji, Największą siłą marki są jej Klienci, będąc przedstawicielem LG mam tą przyjemność pracować z najlepszymi na rynku firmami, zapewniając im jak najlepszą obsługę jak tylko mogę. LG daje mi poza tym możliwość rozwoju i pracy w pozytywnej atmosferze z ludźmi, którzy stanowią zgrany zespół.
Przede wszystkim marka LG to innowacyjność. Tu badane są potrzeby Klienta i każdy produkt musi spełniać jego największe wymagania. Nasze wyroby są nowoczesne, z atrakcyjnym designem, posiadające opcje i możliwości na miarę naszych czasów. Produkt musi być przyjazny dla użytkownika, gdyż stanie się częścią jego domu i naszego środowiska.
Lubię aktywnie spędzać czas, ostatnimi czasy każde wakacje spędzam pod żaglami i bardzo mnie to fascynuje. Będąc na pokładzie jachtu możemy zmierzyć się z siłami natury i przekonać się, jak mali jesteśmy w ich obliczu. Jest to też doskonała okazja, aby pracować w grupie z ludźmi, ponieważ tylko praca zespołu gwarantuje sukces i wszyscy musimy obrać ten sam kurs, aby dotrzeć do celu.
Również dziękuję
Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.