Od początku pracy zawodowej moja kariera związana była z działalnością w branży „Consumer Electronic” (CE). Po kilku latach pracy w dziale B2C zdecydowałam się na zmianę, która zaprowadziła mnie do sektora HVACR i muszę przyznać, że bardzo mi to odpowiada.
Różnice są duże. Obecnie współpracuje jedynie z klientem biznesowym. Nasze relacje są długofalowe i oparte na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Główny nacisk w komunikacji marketingowej, czy też w działalności promocyjnej kładziemy na wsparcie naszych partnerów i budowę świadomości marki wśród profesjonalistów. Praca na rynku CE wiąże się głównie z obecnością w środowisku klienta końcowego. Jest to rynek znacznie bardziej dynamiczny, rządzący się innymi prawami i zasadami. Niemniej jednak same mechanizmy marketingowe są stałe, a zdobyte doświadczenie pomaga w nowoczesnym podejściu do biznesu w branży HVACR.
Od strony technicznej i sprzedażowej, faktycznie w naszej branży mężczyźni są przewagą. Nie stanowi to dla mnie absolutnie żadnego problemu, ponieważ wśród profesjonalistów podstawą do współpracy jest nie płeć, a wiedza, kompetencje i fachowość.
To fakt. W naszym dziale pracują w zasadzie same kobiety i podobnie to wygląda w LG w innych krajach. Myślę jednak, że jest zachowana zdrowa równowaga, która pozwala na doskonałą współpracę pomiędzy działami sprzedaży, a marketingu.
Na różnego rodzaju spotkaniach biznesowych zdecydowanie więcej jest mężczyzn, jednak z roku na rok spotykam co raz więcej kobiet projektantek, architektów czy inżynierów. Często też pojawiają się kobiety prowadzące własne firmy w branży HVACR. Jeszcze raz podkreślę, że w biznesie, tym czy innym, liczy się doświadczenie, wiedza i umiejętności bez względu na płeć.
Prowadzę dział marketingu B2B AE w Firmie LG electronics. Zajmuję się wsparciem sprzedaży, promocją produktów i marki w mediach tradycyjnych i za pomocą digital marketingu. W swojej pracy kładę nacisk na nowoczesne rozwiązania, efektywne kampanie i optymalne mechanizmy, które pozwalają marce LG na nieprzerwany rozwój i coraz lepsze wyniki. Moim celem jest ciągły wzrost świadomości marki wśród klientów oraz pozostanie liderem innowacyjności w branży.
Z decydowanie pomaga. Pozycje z segmentu elektroniku użytkowej należy wykorzystać przy działaniach B2B w segmencie klimatyzacji. Należy to spożytkować, a nie ukrywać.
Ma doskonałe produkty, ponadto praca u lidera rynkowego na pewno dodatkowo motywuje, a to, że jest właśnie liderem i jego miejsce będzie się umacniać oraz to, że chce się rozwijać i być coraz lepszym-jest też bardzo zbieżne z moją filozofią.
Produkty są bardzo zaawansowane technologiczne, wnoszą ogromną dodaną wartość do życia konsumentów, są bardzo dopracowane i zadbane a nasza pomoc po sprzedażowa jest na najwyższym poziomie i umożliwia korzystanie z pełnej palety usług i możliwości.
Przede wszystkim mam dzieci, zajmuje się rodziną, ale uwielbiam sporty siłowe takie jak na przykład trójbój siłowy, bardzo lubię też programy treningowe na zasadach cross fitu.
Bardzo dziękuję za rozmowę.
Również dziękuję.
Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.