Dołącz do liderów branży HVACR. Najwięksi Producenci i Dystrybutorzy 2017 - Klimatyzatory typu Split

Midea – technologia kreująca możliwości

Midea
 

Arkadiusz Prostak,
Dyrektor Sprzedaży w firmie Zymetric

 


 
Zymetric Sp. z o.o. to wieloletni dystrybutor urządzeń HVAC. Oferujemy rozwiązania klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji dla domów, mieszkań, pomieszczeń biurowych, a także obiektów przemysłowych, handlowych i usługowych.


Od 2015 roku ZYMETRIC jest Generalnym Przedstawicielem marki Midea w Polsce. Misją firmy jest wdrożenie nowych technologii i produktów Midea na rynek polski.

 

Midea Electric to globalny potentat urządzeń klimatyzacyjnych. Firma Zymetric jest dla chińskiego producenta partnerem nr 1 w Europie. Najnowsza technologia, innowacyjność rozwiązań i bogata oferta rozwiązań, to priorytet dla marki Midea.

Szanowny Panie, proszę o podsumowanie 2017 r. jeżeli chodzi o ofertę Waszej firmy i sprzedaż klimatyzatorów split? Jaki był rok 2017 i czego się Państwo spodziewają po 2018 r.

 

Ubiegły rok był trudny i ciężki, na co składało się mniej inwestycji budowlanych i trudna sytuacja na rynku pracy, dało się odczuć również brak pieniądza, a to z kolei spowodowało ogromną walkę konkurencyjną i spadek marż. Dla wielu był to rok niełatwy. Na pewno nie pomogło branży również chłodne lato.
Jaki będzie ten rok? Spodziewam się regularnych podwyżek cen na klimatyzację – będzie to konsekwencją wyższych cen surowców i wdrażania nowych rozwiązań f-gazowych. De facto Unia Europejska wprowadziła nowe opłaty, które zostaną przełożone na klientów. To raczej kolejny niełatwy rok dla firm z branży HVAC.

 

Produkt roku





Karta katalogowa 

 

Jaki model cieszył się największym powodzeniem?

 

Wszystkie urządzenia z oferty Midea zasługują na uwagę. I biorąc bogate portfolio marki, możemy dopasować ofertę do wymogów klimatyzowanego obiektu i preferencji użytkownika. Intensywnie promujemy nowy model jednostek ściennych serii Everest Ultimate Comfort w technologii Inverter Quattro. To innowacyjne rozwiązanie, oparte o kombinację 4 funkcjonalności, gwarantujące najniższe zużycie energii. Charakterystyczną cechą jednostek jest nawiew „Silky Cool”. Dzięki dodaniu żaluzji nawiewnej z tysiącem małych otworów w żaluzji, użytkownik w ogóle nie czuje podmuchów powietrza w klimatyzowanym pomieszczeniu.
Nowością na rok 2018 jest prezentacja nowej linii produktów z kategorii HOME Comfort pod nazwą multi+. Sprzedaż zaczynamy na przełomie marca i kwietnia 2018.

 

Z jakiego powodu, w czym można upatrywać przewag tego modelu w stosunku do ofert konkurencyjnych?

 

Nowy system Midea multi+ jest rozwiązaniem zapewniającym równomierny komfort w całej przestrzeni obiektu. Zastosowanie jednej jednostki zewnętrznej wykorzystującej sprężarkę inwerterową z płynną modulacją wydajności, umożliwia dopasowanie optymalnych warunków do indywidulanych potrzeb poszczególnych klimatyzowanych pomieszczeń. System zapewnia bardzo szybkie osiągnięcie komfortu cieplnego, przy zachowaniu wysokiej efektywności energetycznej. Długie odległości montażowe umożliwiają zastosowanie systemu w większych obiektach komercyjnych. Kompaktowe rozmiary jednostek zewnętrznych sprawiają, że można instalować je na ścianach budynków, przez co nie zabierają miejsca wokół obiektów. System multi+ umożliwia podłączenie do 15 jednostek wewnętrznych do jednego agregatu. Można je wybrać z szerokiej gamy dostępnych modeli, co pozwala na dopasowanie ich do indywidualnego wystroju pomieszczeń.

 

Jakie tendencje dało się zauważyć w tym segmencie klimatyzatorów, na co najbardziej zwracali uwagę klienci w ubiegłym roku i na co Państwa zdaniem będą zwracali w 2018 r.

 

Klienci są obecnie bardzo wyedukowani i wiedzą czego potrzebują. Dostęp do informacji w internecie powoduje, że sami mogą zweryfikować parametry urządzeń, dopytać o opinię na forach. Dlatego poza wydajnością, energooszczędnością, cichą pracą, a także ceną, ważny staje się również wygląd jednostki wewnętrznej, bogata funkcjonalność, w tym sterowanie WiFi. Istotna staje się też obsługa montażowa, gwarancyjna i serwisowa. Dlatego tak poważnie podchodzimy do szkolenia firm instalacyjnych oraz dajemy aż 7 lat gwarancji na wszystkie urządzenia Midea.

 

Przed Państwem ścisła współpraca Zymetric-Aircon - jakie to będzie niosło konsekwencje, co to znaczy dla spółki?

 

Zaczynamy w 2018 tworzyć Grupę Zymetric razem z firmą Aircon i Nabilaton. Naszym celem jest pokazanie się na rynku jako gracz, który może zaoferować kompletne rozwiązanie - od klimatyzacji freonowej, poprzez klimatyzację opartą na wodzie lodowej, do rozwiązań wentylacyjnych i grzewczych. Kompleksowość oferty i możliwość jej dopasowania do indywidualnych wymagań klienta – to klucz do sukcesu. I takiej konsekwencji oczekujemy – sukcesu na rynku HVAC, zarówno dla wszystkich trzech spółek, jak i firm z nami współpracujących.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

Również dziękuję. 

 

 

 

 

Bosch – mocne wejście na polski rynek klimatyzacji

Bosch Klimatyzacja
 

Marek Myszkiewicz,
Project Manager

 


 
Urządzenia klimatyzacyjne marki Bosch są skonstruowane w taki sposób, aby każdego dnia podnosić jakość życia poprzez zastosowanie innowacyjnych i energooszczędnych rozwiązań, które nie tylko dbają o środowisko, ale także o zdrowie użytkowników.

 

Bosch wzmacnia swoją pozycję na rynku urządzeń klimatyzacyjnych. Firma oferuje coraz szerszą gamę klimatyzatorów, w tym takie, które wykorzystują ekologiczny czynnik chłodniczy R32. W tym roku Bosch stawia na dalsze poszerzanie asortymentu i na umacnianie relacji z klientami.
 
Szanowny Panie, proszę o podsumowanie 2017 r. jeżeli chodzi o ofertę Waszej firmy i sprzedaż klimatyzatorów split? Jaki był rok 2017 i czego się Państwo spodziewają po 2018 r.

 

Miniony rok był dla firmy Bosch bardzo udany. Odnotowaliśmy znaczące wzrosty sprzedaży i poszerzyliśmy asortyment produktów w wielu działach. Był to również rok, w którym po raz pierwszy mogliśmy zaoferować klientom tak szeroką gamę urządzeń do klimatyzacji – od najmniejszych klimatyzatorów do mieszkań i małych biur typu RAC, po duże urządzenia VRF i agregaty skraplające aż do central wentylacyjnych. Udało nam się otworzyć Centrum Szkoleniowe Klimatyzacji, w którym przeszkoliliśmy pierwsze firmy i zaprezentowaliśmy nasze sprzęty wielu klientom. Dzięki tym działaniom w 2017 osiągnęliśmy wyniki przekraczające założony plan, co pokazuje, że oferta klimatyzacji Bosch jest ciekawa i konkurencyjna.

 

Produkt roku





Karta katalogowa 

 

A jakie plany na ten rok?

 

Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania naszymi produktami, ponieważ wszystkie urządzenia są dostępne od początku roku, oferujemy jeszcze lepsze wsparcie sprzedażowe i planujemy uczestniczyć w wydarzeniach dedykowanych rynkowi klimatyzacji. Cały czas pracujemy też nad ulepszeniem naszych urządzeń oraz programów doborowych, o czym będziemy na bieżąco informować.

 

Jaki model cieszył się największym powodzeniem?

 

W poprzednim roku szczególnym zainteresowaniem cieszył się nasz klimatyzator mieszkaniowo-biurowy RAC 8500. Model wyróżnia elegancki wygląd oraz szeroka gama funkcji. Ważnym atutem urządzenia jest także to, że wykorzystuje przyjazny środowisku czynnik R32. Chcemy, aby sprzęty typów RAC/CAC nowej generacji, które będziemy wprowadzać na rynek w 2018 roku, również pracowały na tym czynniku. Wracając jeszcze i podsumowując 2017 rok nie możemy nie wspomnieć o naszych urządzeniach VRF, które zostały zamontowane na wielu inwestycjach komercyjnych, i które z powodzeniem sprzedajemy w całej Polsce. Grupa Bosch ma szeroką ofertę produktów i rozwiązań dla rynku budownictwa mieszkaniowego i komercyjnego. Aktywna wymiana informacji między działami umożliwia nam proponowanie klientom szerokiego pakietu produktów – w tym także klimatyzacyjnych.

 

A konkretnie jakie funkcje budziły najwięsze zainteresowanie klientów?

 

W ubiegłym roku największe zainteresowanie rynku budziły rozwiązania, które realnie poprawiają komfort, ale dają też wymierne korzyści materialne. Uwagę przykuwały takie funkcje klimatyzatorów jak automatyczna regulacja powietrza współpracująca z odczytem temperatury otoczenia, czy tryby Eco i niskiego poziomu hałasu. Wyposażenie naszych urządzeń w te funkcje, w połączeniu z ich przystępną ceną i szeroką siecią dystrybucji, przyczyniło się do sukcesu.

 

Rozumiem, że w tym roku równiez liczycie na bardzo dobra sprzedaż RAC 8000?

 

Oczywiście. Aktualnie chcemy dalej umacniać naszą pozycję na rynku klimatyzacji, stawiamy na systematyczne budowanie zaufania klientów i ciągłą rozbudowę oferty. Celem jest wprowadzanie unikalnych rozwiązań, dzięki którym będziemy jeszcze bardziej rozpoznawalni. W 2018 chcemy też jeszcze mocniej promować klimatyzator RAC 8000. Posiada on w standardzie wiele ciekawych funkcji, które czynią go wyjątkowym pod wieloma aspektami.

 

Jakie to funkcje i własciwości?

 

Jednostki wewnętrzne tego modelu charakteryzują się kompaktowymi wymiarami: szerokość klimatyzatora 2,7 kW to tylko 72,2 cm. Urządzenia tej serii dają możliwość podłączenia do 50 m instalacji freonowej z przewyższeniem do 25 m i pracują w temperaturze -15°C zarówno dla trybu grzania jak i chłodzenia. Jednostkę zewnętrzną RAC 8000 wyposażono w grzałkę karteru sprężarki umożliwiającą bezawaryjną pracę urządzenia w temperaturach poniżej -15°C. Posiada ona także tryb Eco oszczędzający zużycie energii o 60%, jonizator powietrza, funkcje auto-swing w pionie i poziomie i możliwość podłączenia z do BMS oraz przez Dry Contact. Jednostka wewnętrzna jest również kompatybilna z systemem Multi.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

Również dziękuję. 

  

 

   

 

Klimatyzator Wind-Free TM przebojem w ofercie Samsunga.

Samsung

Piotr Wrzaszcz,
Senior Product Specialist, A/C

 


 
Dział Klimatyzacji Samsung Electronics Polska oferuje pełną gamę systemów klimatyzacji komfortu, bezpośredniego odparowania takich jak urządzenia ścienne monosplit serii RAC, CAC monosplit do zabudowy, układy multi FJM oraz rozbudowane systemy klimatyzacji ze zmiennym przepływem czynnika chłodniczego DVM (dostępny system z odzyskiem ciepła, możliwość współpracy z zewnętrznymi chłodnicami freonowymi do central wentylacyjnych)

 

Samsung w ubiegłym roku w segmencie klimatyzacji odnotował 15 proc. wzrost sprzedaży. Niemała w tym zasługa najnowszego produktu w zakresie klimatyzatorów ściennych z technologią Wind-FreeTM. W tym roku spółka zamierza wprowadzić trzy nowe modele typu split z innowacyjnymi rozwiązaniami.
 
Szanowny Panie, proszę o podsumowanie 2017 r. jeżeli chodzi działalność spółki oraz ofertę Waszej firmy i sprzedaż klimatyzatorów split.

 

Jeżeli chodzi stricte o splity, to ubiegły rok to przede wszystkim wprowadzenie nowej jednostki ściennej z technologią Wind-FreeTM. Spotkała się ona z bardzo pozytywną reakcją klientów.

 

Produkt roku





Karta katalogowa 

 

Sporo zmieniło się też chyba w samej organizacji i formie działalności spółki w Polsce?

 

Zdecydowanie tak. Ważnym dla nas wydarzeniem było też powołanie w styczniu 2017 roku nowej spółki - Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) z siedzibą w Amsterdamie. Jej zadaniem jest zapewnienie konsolidacji działalności handlowej, która prowadzona była do tej pory przez oddziały w 17 krajach europejskich. Zapewni ona specjalistyczną dystrybucję, wsparcie i szkolenia w zakresie technologii. Polski oddział, który dotychczas odpowiadał za klimatyzację został wcielony do nowej spółki. To był dla nas w kraju dobry rok, w którym wzmocniliśmy swoja pozycję na rynku dużych systemów klimatyzacyjnych, B2B oraz klimatyzacji konsumenckiej. Mimo zmian organizacyjnych odnotowaliśmy wzrost na poziomie 15 proc. w stosunku do 2016 roku.

 

Jaki model cieszył się największym powodzeniem?

 

Modele znane z poprzednich lat cieszyły się niesłabnącą popularnością, jednak największą wartością dodaną była wspomniana już nowa jednostka Wind-FreeTM. Technologia Wind-FreeTM pozwala utrzymać komfortową temperaturę bez dyskomfortu wywołanego bezpośrednim nawiewem zimnego powietrza oraz wysokich kosztów zużycia energii elektrycznej. Powietrze rozpraszane jest przez 21 tys. mikrootworów. W ten sposób wyeliminowano efekt przeciągu.

 

Czy jeszcze wyróżnia się ten model klimatyzatora?

 

Na pewno trzeba wspomnieć o nowoczesnym design, cichej pracy, szybszej i łatwiejszej dystrybucji powietrza o większym zasięgu oraz sterowaniu klimatyzacją za pośrednictwem sieci Wi-Fi i aplikacji Smart Home. To i tak tylko niektóre zalety naszego nowego klimatyzatora. Możemy więc zdalnie regulować temperaturę, zmieniać ustawienia, otrzymywać w czasie rzeczywistym aktualne informacje o efektywności i dziennym zużyciu energii, jak również o rozwiązaniach umożliwiających naprawienie ewentualnej usterki.

 

Jakie tendencje dało się zauważyć w tym segmencie klimatyzatorów, na jakie elementy najbardziej zwracali uwagę klienci w ubiegłym roku i na co Państwa zdaniem będą zwracali w 2018 r.

 

Na rynku konsumenckim pojawia się wciąż wiele nowych, często nieznanych klientom marek. Można jednak zauważyć, że klienci podchodzą do nich dość ostrożnie. Szukają raczej producentów uznanych, gwarantujących jakość i innowacyjną technologię. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, coraz większą wagę będzie odgrywał design i efektywność energetyczna urządzeń. Ważna jest też możliwość sterowania klimatyzacją zdalnie, za pomocą aplikacji w smartfonie czy tablecie. Istotna będzie również dbałość o czystość powietrza oraz zastosowanie odpowiednich filtrów antybakteryjnych.

 

Czym Samsung zaskoczy w segmencie klimatyzatorów ściennych w tym roku. Czy można spodziewać się jakiś unikalnych innowacji?

 

Na pewno. W 2018 roku kontynuowany będzie rozwój technologii Samsung Wind-FreeTM. Zostaną wprowadzone trzy nowe modele urządzeń. Jest to unikalna technologia, nieobecna w produktach innych firm. Mogę zdradzić, że w trosce o środowisko naturalne i walcząc ze smogiem Samsung wprowadzi klimatyzator Wind-FreeTM z filtrem klasy PM2.5, co gwarantuje eliminację ponad 99 proc szkodliwych pyłów. Klimatyzatorami będzie można sterować przez Wi-Fi przy pomocy nowej aplikacji Samsung Connect. Pojawią się też urządzenia zasilane czynnikiem R32.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

Również dziękuję. 

  

 

  

 

Ventia: Marka AlpicAir z klimatyzatorem Nordic sztandarowym urządzeniem w ofercie w 2017 i w tym roku.

Ventia

Magdalena Kruszniewska
Inżynier wsparcia technicznego

 

AlpicAir to innowacyjne i energooszczędne urządzenia klimatyzacyjne oraz grzewcze najwyższej jakości, do zastosowania w przestrzeniach zarówno domowych – seria RAC, jak i komercyjnych − serie CAC, Multi, VRF. Marka AlpicAir cieszy się popularnością i zaufaniem w kilkunastu krajach na terenie Europy, Ameryki Północnej oraz Azji. W Polsce przedstawicielem AlpicAir jest firma Ventia Sp. z o.o.

Produkty w ofercie marki AlpicAir:
  • klimatyzatory RAC (ścienne, przenośne)
  • klimatyzatory CAC (podstropowe, kanałowe, kasetonowe)
  • klimatyzatory MULTI
  • agregaty skraplające do wymienników freonowych
  • systemy VRF

 

W ubiegłym roku w segmencie klimatyzatorów ściennych, klienci szczególną uwagę poświęcali urządzeniom, które poszczycić się mogły wysoką klasą energetyczną, ale również szeregiem dodatkowych funkcji, które podnoszą standard i komfort użytkowania. Popularnością cieszyły się modele wyposażone w wysoko wydajne filtry oraz możliwość zdalnego sterowania urządzeniem. Firma w tym segmencie urządzeń klimatyzacyjnych postawiła m.in. na urządzenie Hyper Nordic marki AlpicAir.

Rozmowa z Magdaleną Kruszniewską, inżynierem wsparcia technicznego w Ventia.

Oferta w zakresie klimatyzatorów ściennych jest bardzo szeroka a nowinki techniczne wdrażane są w bardzo szybkim tempie i z dużą częstotliwością. Proszę nam zdradzić, jaki model cieszył się w ubiegłym roku największym powodzeniem jeżeli chodzi o propozycje Ventia?

 

Coraz częściej klimatyzatory wykorzystywane są nie tylko do chłodzenia pomieszczeń, ale również jako źródło ogrzewania w sezonach pośrednich. Dlatego w segmencie urządzeń ściennych dużą popularnością cieszyły się klimatyzatory, które charakteryzują się szerokim zakresem pracy oraz wysokim wskaźnikiem efektywności energetycznej w funkcji grzania.

 

Produkt roku





Karta katalogowa 

 

A dokładnie, które urządzenie było tym sztandarowym?

 

Zdecydowanie flagowym urządzeniem z oferty marki AlpicAir, który cieszył się szczególnym zainteresowaniem w tej kategorii był model Nordic. Urządzenie to umożliwia pracę do -15°C w trybie chłodzenia i -25°C w trybie grzania.

Wbudowana funkcja +8°C pozwala na utrzymanie w pomieszczeniu w trybie grzania stałej temperatury minimalnej, nie dopuszczając tym samym do całkowitego wychłodzenia pomieszczenia. Ma to istotne znaczenie w okresie zimowym, kiedy przez dłuższy czas w budynku nie przebywa żadna osoba.

Innowacyjna technologia oraz nowoczesny a zarazem elegancki panel urządzenia sprawiły, że urządzenie należało do najbardziej popularnych na rynku.

 

Jakie tendencje dało się zauważyć w tym segmencie klimatyzatorów, na co najbardziej zwracali uwagę klienci w ubiegłym roku i na co Państwa zdaniem będą zwracali w 2108 r.?

 

Klienci oczekując najwyższej jakości klimatyzowanego powietrza oraz wygody i komfortu w użytkowaniu urządzenia, szczególną uwagę zwracali na modele wyposażone w wysoko wydajne filtry oraz możliwość zdalnego sterowania urządzeniem.

 

Jakie rozwiązanie jeżeli chodzi o filtrowanie powietrza proponujecie w swoim flagowym modelu marki AlpicAir?

 

To jonizator plazmowy, który jest najbardziej efektywnym filtrem dostępnym na rynku. Dzięki zjawisku jonizacji powietrza powoduje, że jony ujemne przyciągają i otaczają dodatnio naładowane cząstki zanieczyszczeń, aby po wejściu w reakcję oddzielić je od powietrza na powierzchni filtra. Jonizator bardzo efektywnie usuwa z powietrza nie tylko mikroskopijne cząstki kurzu, lecz także nieprzyjemne zapachy w tym dym papierosowy, oraz oczyszcza powietrze ze szkodliwych bakterii i wirusów, minimalizując ryzyko rozwoju alergii oraz chorób.

 

A rozwiązanie dotyczące zdalnego sterowania?

 

To moduł WiFi, który daje możliwość sterowania klimatyzatorem za pomocą dedykowanej aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym. Takie rozwiązanie daje komfort kontroli parametrów pracy urządzenia klimatyzacyjnego 24h na dobę z każdego miejsca na świecie, a planowanie pracy klimatyzatora generuje oszczędności poboru energii.

 

Konkludując, czym wyróżnia się Wasz klimatyzator?

 

Wychodząc naprzeciw wygórowanym oczekiwaniom użytkowników, marka AlpicAir stworzyła nowy model ścienny Hyper Nordic, wyznaczający nowe standardy komfortu. Praca na ekologicznym czynniku chłodniczym R32 oraz zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań technicznych gwarantują najwyższą klasę energetyczną A+++/ A+++. Stylowe wzornictwo panelu z łatwością wpisuje się zarówno w nowoczesne jak i klasyczne wnętrza zaciszy domowych lub niewielkich powierzchni komercyjnych. Hyper Nordic to urządzenie o szerokim zakresie pracy. Niezawodność urządzenia gwarantowana jest przy -25°C w funkcji chłodzenia, w funkcji grzania nawet przy temperaturze -30°C. Funkcja WiFi Smart umożliwia kontrolę pracy klimatyzatora z dowolnego miejsca na świecie za pomocą telefonu lub tabletu z systemem Android/iOS. Najwyższą jakość powietrza gwarantuje wysokowydajny filtr elektrostatyczny. Szereg wbudowanych funkcji sprawia, że urządzenie nie ma sobie równych w tej klasie klimatyzatorów.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

Również dziękuję. 

 

 

  

 

 
Opracowanie, redakcja.
Materiał objęty prawem autorskim. Publikacja w części lub w całości wyłącznie za zgodą redakcji.


Zobacz też: Najwięksi Producenci i Dystrybutorzy 2017 - Rekuperatory

Firmy zainteresowane dołączeniem do Liderów branży roku 2017 prosimy o kontakt: redakcja@klimatyzacja.pl